gravis 0 Postad 19 Juni , 2010 HEJ, tog första provturen med min nya Verado 150 hk. Motorn gick mycket bra och lever helt klart upp till förväntningarna. Dock så dök det upp en liten fundering när jag kände lite på propellern. Den känns väldigt glap både axiellt och radiellt. Ett så pass stort glapp har jag aldrig haft på någon annan motor som jag har haft. Efter att ha plockat bort proppen kan man se att glappet sitter mellan den ribbade hårdplast hylsan och proppen. Är det någon som känner igen problemet och framför allt är det ett problem eller ska det vara så? //Gravis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 Juni , 2010 Det är ok så ska det vara för det ska bli mjukare o tystare att lägga i växeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gravis 0 Postad 21 Juni , 2010 Det känns skönt att veta dock så kan man fundera på om inte lagring till utgående axel tar stryk. Det känns som den snedbelastas när kraften trycker på vid ett radiellt glapp på den ribbade hubben och i sin tur gör att propellern trycker lite snett. Är Mercury ensamma om att ha ett radiellglapp på hubben, har inte känt motsvarande på vare sig Mariner, Honda eller Yamaha. //Gravis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser