Gå till innehåll
fredag 07 februari 2025
Scopett

vro pump

Rekommendera Poster

Alldeles nybliven ägare till en Johnson 50 hästare från -88

Den förra ägaren har kopplat ur vro pumpen

Min dumma fråga blir då :

Var faan sätter jag bränsleslangen ska jag :

1 Använda orginalanslutningen,honan (finns ej med) och plugga det grova röret som jag antar är oljeintaget

2 Sätta bränsleslangen på grova röret och köpa en anslutning som jag pluggar på ngt sätt

Vilket är bäst ??

Finns det någon som vet av erfarenhet hur det  ska bli

Har hittat några sidor om detta men får alla ideer från att ta bort vropumpen till att plugga den bakom anslutningarna

Hur har ni gjort

Tacksam för snabb hjälp

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ingen erfarenhet av att koppla bort vro pumpen (fattar inte varför man gör det) men jag har läst nånstan att man kan koppla in bensin slangen på både oljeanslutningen och bensinanslutningen och på så sätt undvika att den varnar. skall leta upp en bra länk jag har nånstans som förklarar vro pumpen på ett bra sätt , återkommer

mvh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta bort oljeslangen på motorn o plugga oljeröret,ta isär kontaktstycket till vro pumpen annars kommer den att varna för ingen olja o sedan blandar du 2% i bränsletanken då är du garderad att den får olja. Tar du bort vro pumpen så måste du skaffa en bränslepump till motorn vro pumpen består av både oljepump o bränslepump.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

förra ägaren skickade inte med anlustningar

När jag köpte motorn testkörde vi i en tunna genom att ansluta på oljeröret

Ska jag menar du köpa en anslutning och ansluta bensin på den samt plugga röret till oljan

Finns det nackdelar att göra på mitt sätt (tvärtom)

Känner mej lite rudis, men står med en skuren Mercury och vill helst inte vara med om det igen, speciellt inte beroende på att jag gjort fel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

JAHA DÅ VÄLJER JAG DET ALTERNATIVET

om vi slutar skrika så kanske du kan berätta varför alt B är så fel

Ps det satt ingen oljeslang från början jag hade endast sett denna motor typ i 20min när jag skrev inlägget att det var oljeingången var bara en kval. gissning från min sida

Tack för hjälpen iallafall

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja inte begriper jag riktigt hur du menar ,huvudsaken du pluggar oljeröret o drar ur vro kabeln

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ang bränsleingången så finns det olika från modell till modell vissa har en bränslekoppling o vissa är ansluten direkt på ett bränslerör.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...