Scopett 0 Postad 18 Juni , 2010 Alldeles nybliven ägare till en Johnson 50 hästare från -88 Den förra ägaren har kopplat ur vro pumpen Min dumma fråga blir då : Var faan sätter jag bränsleslangen ska jag : 1 Använda orginalanslutningen,honan (finns ej med) och plugga det grova röret som jag antar är oljeintaget 2 Sätta bränsleslangen på grova röret och köpa en anslutning som jag pluggar på ngt sätt Vilket är bäst ?? Finns det någon som vet av erfarenhet hur det ska bli Har hittat några sidor om detta men får alla ideer från att ta bort vropumpen till att plugga den bakom anslutningarna Hur har ni gjort Tacksam för snabb hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 19 Juni , 2010 Har ingen erfarenhet av att koppla bort vro pumpen (fattar inte varför man gör det) men jag har läst nånstan att man kan koppla in bensin slangen på både oljeanslutningen och bensinanslutningen och på så sätt undvika att den varnar. skall leta upp en bra länk jag har nånstans som förklarar vro pumpen på ett bra sätt , återkommer mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lotsenn 0 Postad 19 Juni , 2010 http://continuouswave.com/whaler/reference/VRO.html Kolla denna länk mycket nyttigt om vro pumpen mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 Juni , 2010 Ta bort oljeslangen på motorn o plugga oljeröret,ta isär kontaktstycket till vro pumpen annars kommer den att varna för ingen olja o sedan blandar du 2% i bränsletanken då är du garderad att den får olja. Tar du bort vro pumpen så måste du skaffa en bränslepump till motorn vro pumpen består av både oljepump o bränslepump. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scopett 0 Postad 19 Juni , 2010 förra ägaren skickade inte med anlustningar När jag köpte motorn testkörde vi i en tunna genom att ansluta på oljeröret Ska jag menar du köpa en anslutning och ansluta bensin på den samt plugga röret till oljan Finns det nackdelar att göra på mitt sätt (tvärtom) Känner mej lite rudis, men står med en skuren Mercury och vill helst inte vara med om det igen, speciellt inte beroende på att jag gjort fel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 Juni , 2010 PLUGGA RÖRET DÄR OLJESLANGEN SATT Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scopett 0 Postad 19 Juni , 2010 JAHA DÅ VÄLJER JAG DET ALTERNATIVET om vi slutar skrika så kanske du kan berätta varför alt B är så fel Ps det satt ingen oljeslang från början jag hade endast sett denna motor typ i 20min när jag skrev inlägget att det var oljeingången var bara en kval. gissning från min sida Tack för hjälpen iallafall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 Juni , 2010 ja inte begriper jag riktigt hur du menar ,huvudsaken du pluggar oljeröret o drar ur vro kabeln Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 19 Juni , 2010 ang bränsleingången så finns det olika från modell till modell vissa har en bränslekoppling o vissa är ansluten direkt på ett bränslerör. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser