Johan_HR 0 Postad 18 Juni , 2010 Jag har fått ett mycket konstigt fel på tilten på min Tohatsu 40 hk. Helt plötsligt har motorn börjat att fjädra efter när man drar av på gasen, och den lyfter också en bit från sitt tiltläge när man backar. Min tanke var att detta skulle bero på något slags läckage av hydraulolja från tiltmotorn, men det underliga är att motorn inte sjunker en enda millimeter när den står i upptiltat läge. Den håller också sin tiltposition när man kör frammåt, så det är endast på ena hållet som trycket inte verkar kvarstå. Jag har testat att lufta tilten och även att kontrollera oljenivån, men inget av detta hjälper. Har någon haft något liknande problem, eller vet vad detta kan bero på? Mycket tacksam för hjälp. Senast ändrad av Johan_HR | 18 juni 2010 | 23:38 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-Danne- 0 Postad 19 Juni , 2010 Det finns en överbelastningsventil som öppnar då motorn går på grund (och slår upp). Det låter som om det är den som knasar hos dig. Tyvärr så har jag har inte en susning om hur man löser det. Tror nog att hela tilten måste demonteras... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johan_HR 0 Postad 28 Juni , 2010 Jag blev tvungen att demontera tilten precis som du trodde, och jag upptäckte då att en o-ring som satt på luftningsskruven hade spruckit och fallit i bitar. När jag bytte denna fungerade tilten som tur var utmärkt igen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser