Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025
dangerousdave

Letar handkraftsdriven länspump!?

Rekommendera Poster

Har letat länge nu efter en handkrafts driven länspump till min båt. Har fått lite vatten mellan skroven (mitt eget fel) och tänkte borra ett hål och stoppa in en slang och sen pumpa för hand (har ingen elstart etc så inget batteri och driva någon pump med) Har för mig jag någonstanns har sett en pump med liknande blåsa som är på bensinslangen fast i vit genomskinlig plats!?, sökt på biltema, rusta och haraldnyborg.

Någon som vet vad jag pratar om?

:)

Dave

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag stod och höll i en sådan på Seasea häromdagen. Vit genomskinlig slang med röd blåsa på. Rak del att stoppa ner i tank el. dyligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om du inte har en länspump borde du kanske skaffa en riktig handdriven länspump till din båt. Du hittar ju hyfsade sådana för 350-400 kronor.

Titta på tex www.hjertmans.se och sök på varunr 4702-0 så ser du vad jag menar. Den pumpen kan du ju ha permanent monterad i båten och tömma med.

Per

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Följande pump finns ju om det är en större mängd vatten som skall bort på Biltema:

http://www.biltema.se/Bat/Pump/Lanspump/Lanspump1/

Sedan finns ju även den andra varianten med en blåsa som man klämmer på om det handlar om mindre mängder vatten:

http://www.biltema.se/Bil---MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Olja-och-Fett/Havertpump/

/Wahlis

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Läste ett finskt test av länspumpar nyligen.. Tror märket Rule var det som hade två mycket lättdrivna bra pumpar där.. Det är större skillnad än man skulle tro mellan pump och pump..

Senast ändrad av Mark77 | 19 juni 2010 | 05:09

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ah tack för svaren, det är en liten mängd vatten jag ska ta bort bara som kom in då jag slipade båten, hade ett litet hål och glömde täcka över då det regnade. Den där hävertpumpen är ju exakt det jag letar efter. Intressant att den inte dök upp på biltemas hemsida då jag sökte på pump!? hm.. Tack för svaren, uppskattar dem verkligen!

Dave

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

YAY 90 öre! Fast det är en krona som man kan köpa... köpa.. vad får man för en krona idag?? När jag var liten fick man fyra bugg... : )

Dave

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...