hansake 0 Postad 17 Juni , 2010 hej! Kar köpt en äldre Örnvik 540.försöker få upp lite glans på säten och övrig plast. skrovet är ok,Försökt med Autosol,och vax men när det har torkat blir det matt igen? Är det omlackning som gäller? hansåke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 17 Juni , 2010 Kör du med polermaskin? Om inte köp eller låna en då ska det nog gå bättre! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
finnsport420 0 Postad 23 Juni , 2010 Hej använd turtle vax fungerade på min finnsport 420, nästan alla kastar en blick på den grymmt blank lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hansake 0 Postad 24 Juni , 2010 Tack för tipset skall göra ett försök Trevlig midsommar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
finnsport420 0 Postad 16 Juli , 2010 Hur gick det med båten blänker den? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hansake 0 Postad 16 Juli , 2010 Tyvärr blev den inte bättre Trivs jag med båten får jag lacka om den i vinter. Har den i Lysekil som fiske och badbåt så det får duga i år trevlig båtsommar med din blanka båt. hansåke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flummo 2 Postad 16 Juli , 2010 Du kan testa att våtslipa gelcoaten lite med finkornigt papper och därefter polera, med lite tur kommer du ner till fräschare gelcoat som går få blank. Mycket jobb förvisso, men en omlack är inte gjord i en handvändning heller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
XComp 0 Postad 19 Juli , 2010 Hej! Är det gelcoat eller är den lackad?? Om den är lackad kan det vara problem att få upp glansen men är det gelcoat så är det bara att köra hårdare med Autosol och polermaskinen. Niclas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser