Luffarn 8 Postad 16 Juni , 2010 Nån som såg tv om Atlantica och hur de nonchalerar domstolsbeslut mm. Glad att jag inte är försäkrad hos dem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vegabjorn 18 Postad 17 Juni , 2010 Jag såg och blev förundrad hur ett försäkringsbolag kan agera så som dom gör det är dax att bojkotta atlantica ( näste gång så kanske det är jag som råkar illa ut ? ) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 17 Juni , 2010 Klart Atlantica nonchalerar domstolsbeslut. De måste ju ha råd att dra runt både den glassiga Viamare Sea Club för folk med kotlettfrisyr, rosa skjortor och stora motorbåtar av rätt märke, plus den påkostade säkerhetsgrinden till den fräsiga Viamare-bryggan på Sandhamn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 17 Juni , 2010 http://svt.se/2.58360/1.2044321/utskriftsvanligt_format?printerfriendly=true Ett citat: Det är bara att konstatera att Atlantica begår ett PR-självmord. Jag är själv kund och säger upp min försäkring så fort deras växel öppnar imorgon. Det förvånar mig hur uselt de hanterade situationen när Uppdrag Granskning kom in i bilden. De måste ju själva sett granskningsdokumentärer tidigare och insett att deras strategi att gå under jorden bara straffar sig å det grövsta. Är de inte mediatränade? Senast ändrad av Anders_St | 17 juni 2010 | 10:51 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 17 Juni , 2010 Den intresserade kan även läsa tråden i ämnet i grannforumet sailguide.com. Själv är jag glad att jag bytt från Atlantica till Pantaenius. Hade jag inte redan gjort det, hade jag gjort det snarast... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 17 Juni , 2010 må dom ansvariga på atlantica långsamt brinna H-vetet.... Senast ändrad av Killroy | 17 juni 2010 | 13:23 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wtf_mate 2 Postad 18 Juni , 2010 Har du bytat från Atlantica till Pantaenius så byt omgående till annat försäkringsbolag. Jag har själv ett öppet case med Pantaenius, må vara så att de är stora och kompetenta nere i Europa men i Sverige är de totalt värdelösa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 18 Juni , 2010 Du kanske skall precisera dig lite mer. Vi är uppenbart en del andra här på forumet som har en helt annan uppfattning om just Pantaenius än den du har. Sverige kontoret som är ganska nytt har enligt mig varit bra och det tyska kontoret som hade hand om mina ärenden tidigare var också mycket bra. Så ditt uttalande om att dom skulle vara värdelösa är svagt när du inte kan ge skälen till dina påståenden. I din tidigare tråd om just Pantaenius var du lika rabbiat men hade inga motiv. Du framstår ju bara som mindre trovärdig ju fler uttalanden du gör utan motiv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
K_Haddock 45 Postad 18 Juni , 2010 Kanske väl förenklat att byta från ett bolag till ett annat. Kanske svårare att veta hur det bolag man har agerar om något verkligen allvarligt skulle hända, till exempel det som Uppdrag granskning tog upp. Jag skulle vilja fråga alla här i forumet om ni verkligen vet hur ni är försäkrade, och om ni vet det; hur säkra är ni på att ert försäkringsbolag uppfyller det ni tror att de ska uppfylla, om något allvarligt händer? Senast ändrad av K_Haddock | 18 juni 2010 | 16:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfa 2 Postad 18 Juni , 2010 Grannsnacket.... http://www.maringuiden.se/forum/;thread=353214 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 19 Juni , 2010 Jag hoppade av Atantica i veckan av två orsaker, dels gur dom agerat i det länge debatterade caset men nästan framförallt Viamare-klubben och fördelarna jag går miste om där med min snikbåt. Jag bytte nu till Svenska Sjö, fick ned premien till nästan halva priset (1500 kr),. Enkelt att bli kund via hemsidan. Kanon!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
dara 0 Postad 19 Juni , 2010 Är glad att jag inte har Atlantica och tänker inte ens jämföra med dem nästa gång. Dock vet man ju inte hur bra ens bolag är förrän det väl händer något. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martineves 0 Postad 12 Juli , 2010 Jag har inte haft problem med Atlantica överhuvudtaget i det fall där jag har utnyttjat min försäkring Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 13 Juli , 2010 jag har inte haft problem med Atlantica men jag bytte bolag efter att jag sett detta inslag. Visst man kan förstå att de vill få saken prövad men då kan man ändå se till så att motparten går fri från problem. Stora bolag skall vara försiktiga när de driver frågor mot small people. I dagens internetsamhälle försvinner kunder som glass en varm sommardag om de inte sköter sig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bella440R 0 Postad 13 Juli , 2010 Problemet är ju att det är motpartens bolag som strular å det kan man ju inte göra något åt. Jag bytte iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
martineves 0 Postad 13 Juli , 2010 Jag hade inte en aning om det sk inslaget när jag tecknade FB. small people jag tankar aldrig på BP numera Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Calsone 0 Postad 15 Oktober , 2010 Med andra ord. Byt försäkringsbolag om ni är med i Atlantica !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Segelbo 2 Postad 15 Oktober , 2010 Och jag kan tillägga att sedan jag skrev sist har jag dessvärre haft anledning att testa mitt nya försäkringsbolag Pantaenius. Jag är mycket imponera över den snabbhet, krångelfrihet, kompetens och vänlighet som karaktäriserat bemötandet och handläggningen från deras sida. Nu var det visserligen inte något särdeles komplicerat fall, men det hade säkert kunnas krånglas till ändå. Jag kan inte annat än rekommendera Pantaenius. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mainship 2 Postad 15 Oktober , 2010 Aj då. Jag har båda båtarna försäkrade hos Atlantica och bytte just till Moderna (Atlanticas moderbolag) för hus och bil, låst ett år. Såg inte programmet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kapten_cook 16 Postad 15 Oktober , 2010 Mainship, Båtarna och bilen kan du låtsas sälja utan att det kostar dig något, köp dagen efter tillbaka dem så kan du välja försäkringsbolag igen. Praxis i försäkringsbranchen är att man får tillbaka pengarna som återstår. Bilen räcker att ställa av och sedan på igen men de tar 50 spänn för påställning numera så sälja till frugan eller liknade är billigare. Huset är värre, den får du nog tyvärr dras med tills nästa år. mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
millenium 0 Postad 16 Oktober , 2010 Inga problem att säga upp försäkringar i förtid och få pengar tillbaka, det är ju endast bilförsäkringen som ligger ett år men om ovanstånde köpt försäkringen nyss så har han ju ändå 14dagars ångerrätt.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 16 Oktober , 2010 Atlanticas hemsida uppdaterad 14 oktober: . . . Vi har även denna gång fått frågan om att medverka i programmet men har avstått då vi är bundna av en sekretessklausul i det förlikningsavtal som träffats med Lisette Pettersson, och alltså överhuvudtaget inte kan kommentera den överenskommelse som träffats. En sekretessklausul som man själva insisterat på. Och avtalet har bara två parter, om de gemensamt kommer överens om att lätta på sekretesskravet så kan man enkelt medverka i programmet! Tar bara ett telefonsamtal. Det skulle vara mycket intressant vad man värderat Lisettes skador till. Själv skulle jag inte vilja ha ett försäkringsbolag som beter sig som Atlantica och är mycket glad över att jag inte längre är kund där. Fast som någon sa; vilka garantier har man att ens försäkringsbolag beter sig vettigt? Det vet man tyvärr först efteråt. :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 18 Oktober , 2010 Fnissar lite uppgivet när jag hittade den här texten när jag letade efter annat:http://www.atlantica.se/Documents/Atlantica/villkor_2010_1juli_low ok.pdf Direkt på första textsidan i broschyren står:Affärsinriktning . . . Atlantica erbjuder skötsamma båtägare rådgivning och försäkringsskydd från medarbetare med egen erfarenhet av båtar och båtliv. Verksamheten skall kännetecknas av en hög servicenivå i alla led.Korrekt, snabb och smidig skadereglering är den enskilt viktigaste konkurrensfördelen. . . . De rekommendationer och positiva omdömen dessa aktörer lämnar till båtägarna är grundläggande för vår ställning på marknaden. Jomen, det är så sant som det är sagt! Så varför i helskotta kan de inte göra som de skriver?? Om det nu anses viktigt med rekommendationer och positiva omdömen istället för ilskna kommentarer på MG? Senast ändrad av Anders_St | 18 oktober 2010 | 07:37 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange100 0 Postad 18 Oktober , 2010 never Atlantica..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 485 Postad 18 Oktober , 2010 Atlantica är inte mer än ett varumärke. Det är danska Trygvesta som står bakom. Vill man undvika Atlantica så bör man heller inte teckna försäkringar i t.ex. Moderna försäkringar, Skattebetalarnas försäkring och Akademikerförsäkring. Akademikerförsäkring har gruppförsäkringar för de som är anslutna till något av SACO-förbunden. Moderna är ett av de valbara bolagen för ITP/ITPK tjänsteförsäkringar, vilket berör ca 700 000 tjänstemän, så många har stora pemgar placerade via Atlantica/Trygvesta. Men det finns ju fler att välja på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 23 Oktober , 2010 Aha. Kan ju vara så att de är bundna av översittande ägare. Men slutsatsen är i alla fall att Atlantica verkar vara ett dåligt alternativ om man vill kunna göra rätt för sig vid olyckor på sjön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser