Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
neubert

Uppdrag granskning 16/6 SVT1

Rekommendera Poster

Har jag redan gjort efter att jag läst Tingsrättens dom som Atlantica struntar i

post-571-1394236532,1954_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sade upp min Atlantica försäkring för flera år sedan när jag upptäckte att deras helförsäkring hade stora luckor. Trots löften om att det var en helförsäkring och anpassad för båtar så saknades maskinskadedelen och detta på en 3 år gammal båt. Allvarligt.

Nunera IF och de ställer upp om man får problem.

Aldrig mer Atlantica.

::Harry::

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Säger som flera andra hade jag haft Atlantica hade jag sagt upp min försäkring omgående.

Håller mig till Svenska sjö som skötte sig exemplariskt när min båt blev stulen för några år sedan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Mycket information om företag som inte sköter sig just nu.

Skönt att man numera kan googla eventuella affärspartners och företag för att hitta information innan man köper något. Därmed inte sagt att man okritiskt ska ta in allt som sägs; det finns personer som skriver vadsomhelst på nätet. Källkritik är av nöden.

Fast i detta fall är det nog Atlantica som inte är kloka, utgående från de källor som finns. Fast de är väl bundna av sin ägare i sin tur,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är bara att bojkotta Atlantica, byter bolag nu. Det blir inte lätt för Atlantica på kommande båtmässor

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gäller att hålla koll på var Volvo Pentas provbåtar är.....

 

Göteborgs Posten skriver:

11.08, Öckerö. En av Volvo Pentas provbåtar krockar med en segelbåt på Björköfjorden.

Enligt de första uppgifterna från polisen har ingen skadats i olyckan. Men det uppges vara stora skador på båtarna.

Farkosterna har bogserats in till Volvo Pentas marina testcenter på Krossholmen i Torslanda.

Sjöpolisen är på plats på Krossholmen för att ta in uppgifter om olyckan.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2014-09-04-1108-Sjolagen-Ockero/

 

2014-09-04 11:08, Sjölagen, Öckerö

På Björköfjorden har en av Volvos provbåtar krockat med en segelbåt.

Inga personskador. Det uppges vara stora skador på båtarna. Båtarna bogseras in till Krossholmen. Sjöpolisen på väg till platsen.

En förundersökning om vårdslöshet i sjötrafik är inledd och en plotter är tagen i beslag för undersökning.

-------------------------

 

Vädret idag är soligt, klar sikt, blåser kanske 2-4 m/s.

Redigerad av stefan_o

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det gäller att hålla koll på var Volvo Pentas provbåtar är.....

 

Göteborgs Posten skriver:

11.08, Öckerö. En av Volvo Pentas provbåtar krockar med en segelbåt på Björköfjorden.

Enligt de första uppgifterna från polisen har ingen skadats i olyckan. Men det uppges vara stora skador på båtarna.

Farkosterna har bogserats in till Volvo Pentas marina testcenter på Krossholmen i Torslanda.

Sjöpolisen är på plats på Krossholmen för att ta in uppgifter om olyckan.

 

-----------------------------------------------------------------------------------

http://polisen.se/Skane/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2014-09-04-1108-Sjolagen-Ockero/

 

2014-09-04 11:08, Sjölagen, Öckerö

På Björköfjorden har en av Volvos provbåtar krockat med en segelbåt.

Inga personskador. Det uppges vara stora skador på båtarna. Båtarna bogseras in till Krossholmen. Sjöpolisen på väg till platsen.

En förundersökning om vårdslöshet i sjötrafik är inledd och en plotter är tagen i beslag för undersökning.

-------------------------

 

Vädret idag är soligt, klar sikt, blåser kanske 2-4 m/s.

Å tusan, jag trodde man skulle hålla reda på alla båtar som var i närområdet. Ska bli intressant att se fortsättningen på detta och mer uppgifter på hur olyckan gick till. Seglade segelbåten eller gick den för motor?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Volvos "provbåtar" måste man/jag ha extra uppsikt över.

När vi kör på "säker" kurs i förhållande till varandra, kan Volvo några sekunder senare gira omåttiverat eller slå full back.

Skall de utföra gir eller craschstop prov borde de ske på avlyst område och inte i det tättrafikerande områdena i infarten till Göteborg.

Förhoppningsvis har skepparen koll på "mej", men jag tycker att de leker i farleden och skapar ovisshet om vart de är på väg.

"Normala" flytetyg håller sin kurs, och för det mesta kan man då förutse vart de är på väg.

http://lasselundell.se/bilar.html Kolla volvo långt ner på sidan.

post-52966-0-99160300-1409857767_thumb.jpg

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...