Gå till innehåll
fredag 08 november 2024
larsjoh51

Är småbåtsägare slarviga?

Rekommendera Poster

Har flera gånger i sommar råkat ut för slarviga ägare till små båtar. De lägger sig gärna långsides vid en brygga och tar upp mycket plats. De förtöjer dåligt. Båten ligger och svänger och slår i intilliggande båtar. De fendrar inte av. Är de fler som upplevt detta? Ägare till stora båtar är oftast väldigt ansvarsfulla och ser till inte skada sin egen båt eller andras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svar Nej! ;) I alla fall har jag inte i Vänern märkt att typ styrpulpetare förtöjer sämre än större vänern-båtar typ Forbinor ;-) I vilka vatten kör du Lars? mvh // mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Trött

Man blir ganska trött ibland... Jag tycker att alla som har båtar med blått kapell verkar slarviga.. har ni märkt det ? Suck

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, nu blir jag stött. Jag har blått kapell och är inte det minsta slarvig. Jag tycker att det är dom med vitt eller snarare beige kapell som är värst. Allra värst är alla typer av spray-hod. :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Sue Ellen

Det är en klar skillnad mellan öst och västkust på den här frågan. Detta är dock inget stort problem jämfört med norrmän!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men hallå! har inte småbåtsägare rätt att lägga till var det finns plats! Hur kan en småbåt ta mycket plats??? Kom i tid till hamnen så slipper du problemet!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo du har helt klart en poäng där! Det stämmer ganska bra i den injön jag håller till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilken tur att man inte har något kapell då ;) Långturer sker endast vid soligt väder och soliga harmoniska skeppare på sjön ;) //mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Lars

Det är inte lätt att komma i tid till hamnen, när båtarna tillhör sommarstugeägare som lägger båten långsides mitt i veckan och låter den ligga så även under den kommande helgen när fler båtar kommer till hamnen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

kan hålla med om att småbåts ägare håller mindre kvalité i sjövett (i genomsnitt). Kul att du nämner det där med dåliga förtöjningar.. jag har själv det problemet med min granne, det är relativt ofta jag möter hans båt inne i sidan på min. Funderar på att leta fram färgkoden på hans realingslist, för att sedan lacka om mitt skrov.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...