Larsstefan68 0 Postad 15 Juni , 2010 Hej, jag har ett anchormatic bandankarspel som jag tyvärr haft en del problem med, dels gällande glapp i elsystemet och nu senast har den lagt av helt, motorn går men inget händer, dvs ankaret rullas inte ut eller in. Har pratat med ett bolag och dom menar att det förmodligen är fel på växeln vilket kostar ca 5000 kr att åtgärda, min fråga är är det någon som har tips på annan lösning? Såg på blocket att man kan köpa ett helt nytt anakrspel för ca 6000 kr, dock ett annat fabrikat. Mitt anakrspel kostade ca 20000 kr nytt (enligt tidigare båtägare) så det känns samtidigt inte bra att strunta i att laga det. Mvh Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kiara 3 Postad 15 Juni , 2010 Hej, Detta företag har hjälp mig när jag haft problem med mitt anchoromatic spel... http://www.digitalmarin.nu/anc.html Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle2 0 Postad 16 Juni , 2010 Det går att köpa ny växel o flytta över de delar som behövs, Gjorde det själv för ca 2-år sedan. Vsr ett företag i norrköping som sålde växeln. Minns inte vad den hette, Men de fanns en skylt på växeln så jag googlade på modellen o hittade en återförsäljare, Vad jag minns var det lätt att byta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser