rool 3 Postad 15 Juni , 2010 Hej! Jag är på jakt efter topplock till min båtmotor, en OMC 5.0 V8, saken är den att jag inte vet om det är en Ford eller Cheva-motor!! Någon som vet hur jag tar reda på det? Jag har motornumret, men det säger mig inget. /rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
helikoptern 0 Postad 15 Juni , 2010 Har du provat att slå in motornumret på Google.se och sett vad du får för träffar? Jag slog in mitt blocknummer och fick veta att jag hade en cheva 305 -87:a! Kan vara värt ett försk ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
OlleJson 0 Postad 15 Juni , 2010 fördelaren akterut = cheva, förut = ford mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 15 Juni , 2010 Tack för det grabbar, motornumret var akterut, så skall googla och se vilken cheva-modell jag har. Enligt motorguiden i HansenMarine står det att OMC 5.0 är en Ford nämligen.. /rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
OlleJson 0 Postad 16 Juni , 2010 OMC använde både Cheva 305 och Ford 302 som sin 5.0. Så Hansen Marine har rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser