rool 3 Postad 15 Juni , 2010 Hej! Efter att ha lämnat in toppen för planing och ventilbyte upptäcktes dessvärre att det var spricka i båda topparna!!! Nu återstår väl en fin kostnad för detta antar jag, någon som vet ungefär vad man får betala? Kan man ev hitta något begagnat, och isåfall vart? Det är till en V8, OMC. Tack på förhand! / rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 15 Juni , 2010 Har några som bara ligger och väntar på att monteras. Finns i Sollentuna. Passar 350 Cheva small block. Ett par som har renoverats o sedan körts kanske 100 timmar och ett par andra som nog bör ses över före montering. Intresserad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 15 Juni , 2010 Ja, klart jag är intresserad..är bara osäker om det är en cheva 305 eller 350. Hur vet jag detta? Jag har ett motornummer, men det säger mig inget. Några förslag? Hur mycket vill du har för dom? / rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 15 Juni , 2010 Har skickat ett mail till dig! Mvh Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 15 Juni , 2010 Är det du som skickat från enginekitracin? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RCarlsson 0 Postad 15 Juni , 2010 kolla här.... Värmdö har iallafall gott ryckte vad jag vet. (inte hört ngt negativt) http://www.blocket.se/stockholm/Renoverade_toppar_stort_urval_16063786.htm?ca=15&w=3 /Robban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 15 Juni , 2010 Tack Robban, skall kolla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 16 Juni , 2010 Gjutnummer på toppen är: 187, men även 081 passar. /rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
OlleJson 0 Postad 16 Juni , 2010 Värmdö motorteknik, undrar om det ligger något i detta? http://www.blocket.se/stockholm/Felrenoverad_mercruiser_454_magnum_27137351.htm?ca=15&w=3 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 34 Postad 16 Juni , 2010 Hej, Verkar som att (14102)081 och (14102)187 användes till 305'or och ser jag nu, mina 305 toppar finns inte kvar. Bara de som passar 350 (ev 305 också men kan ge för låg kompression) de har gjutnr 3998320. Ventilkåpor som hålls av 4 skruvar utefter sidorna ej mitti som på senare som du antagligen har, passande ventilkåpor finns. Jag måste slipa in ett par ventiler innan de är klara. Har du lyckats reda ut om det är en 305'a eller 350 som du har? 4 cylinderdiameter på 350, 3.736 för 305. Båda har samma slaglängd. Enebybergs motorrenovering (som fick 305 topparna) kan ha toppar som passar din motor. Hansen racing också. Senast ändrad av Thomas-CC-Lancer | 16 juni 2010 | 21:54 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dominator 0 Postad 17 Juni , 2010 Kolla på nitroz.se köp å sälj sidan. Där finns nog ett par sjysta toppar till bra pris. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 17 Juni , 2010 Jag har ett par fina 305-toppar liggande i garaget sedan flera år tillbaks. Kommer från en sötv. kyld VP AQ200D ~1980. Finns i Stockholm och bytes mot en flaska singelmalt. Intressant? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 17 Juni , 2010 Tjenare! Klart det är intressant, är dom i bra skick iaf? Har du gjutnummer på dom, så jag vet dom passar? Isf skulle jag kunna komma och hämta dom vilken dag som helst. / rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 17 Juni , 2010 Dom är i princip nyplanade och trycktestade. Hade problem med kylvattenläckage in i motorn och topparna lämnades in för planing och trycktest. När vi skulle montera tillbaks dom hittade vi boven i dramat - en spricka i galleriet i blocket. Nytt longblock inhandlades och topparna hamnade på en hylla i garaget där dom legat sedan 2005-2006. Undrar om jag inte har en uppsättning nya toppackningar liggande också :-). Ska gräva fram grejjerna i helgen, de ligger liksom inte riktigt längst fram i garaget efter 5 år. Återkommer med gjutnummer. Har du någon email som man kan skicka whiskeypreferenser till så länge? =) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 17 Juni , 2010 Hehe;-) självklart:-) ronnie.olsson@procurator.se Så topparna är mer eller mindre monteringsklara då, inkluderat ventiler eller? Då tycker jag att vi klr på det, om dom bara är i ok skick. Kan hämta dom så snart du hittat dom. /rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 18 Juni , 2010 Bobba, som jag skrivit ovan, viktigt att gjutnumret 187 eller 081 stämmer, annars passar inte alla bulthål etc. Återkom så snart du kan med svar, här eller på mailen, så kommer jag och hämtar dom. Glöm inte att skicka Whiskeyförslag;-) /rool Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bobba 54 Postad 18 Juni , 2010 Du har mail Senast ändrad av Bobba | 18 juni 2010 | 18:42 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser