Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
edtmark

Barnfamilj sökes från båtträff i skärgården i sommar

Rekommendera Poster

Hej

Finns det någon barnfamilj som skulle vilja träffas i sommar på någon ö och gilla och ha trevligt?

Vi är ett gift par på 30 år och har en son på 2 ½ och en dotter på snart 1 år. Vi har en motorbåt (Nidev 28) och skulle som sagt tycka det vore trevligt att träffa andra som älskar vara ute i skärgården och som har barn som är runt samma ålder som våra egna. Vår hemmahamn är Gålö som ligger i närheten av Dalarö.

Tveka inte höra av er!

Hälsningar

Marcus

Senast ändrad av edtmark | 15 juni 2010 | 14:08

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra tråd! Samma här fast västkusten Marstrand-Mollösund nånstans. har 3 killar 4-6-9 år. Segelbåt som sticker 1,65.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Forsätter jag med! Vi har 2 söner på snart 6 resp. 2,5år! Har hemma hamn i Oxelösund men rör oss ofta söderut ner mot gryt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är lite intresserad av hur det går för er med era barn i båten??? Frun och jag är vana med båt osv. men för barnen är detta nytt. Vi hade värsta farhågerna nu innan förra helgen då vi skulle ut hela familjen för att se hur det gick då våra pojkar kan reta varandra till vansinne hemma. Men det hela gick galant! Inte en enda gång rök de ihop utan de hjälpte varandra på ett sätt som vi nog aldrig sett förut!!! Vi sov 2 nätter och grabbarna fick dela akterruffen (Saga 27) och det tog väl ett tag första natten då allt var nytt men andra natten somnade de som stockar!

Det känns riktigt skönt att det gick så bra för på måndag ska vi göra första veckan till havs och om några veckor mönstrar vi på igen för ca 3 veckors skärgårdsliv!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okey! Mina killar är vana vid att vara ute i princip dagligen hela juli och stor del av augusti. Sedan 2005. Den minsta var ju inte med då så klart... Det vanliga syskonslagsmålen förekommer inte i båten. konstigt nog! Givetvis har jag med mig (Skild) dator med Supernintendoemulator med Super Mario Bros spelen och diverse filmer laddat varje gång men oftast slipper jag dra igång den! Den nu 9-åriga killen är hopp-i-landkalle i naturhamnar och har varit i många år. Jag tycker nog att man undervärderar sina barn ibland! De 2 äldsta kan på kommando/man över bord: MOB-markera GPS:en, starta motorn, släppa seglen och ge full back samt släppa ankaret.

Men nu i helgen blåste det 18-21 m/s. Då gick vi för maskin hem och ungarna var hänvisade till ruffen med en film! Avundas dem att det kan vara så roligt i förpiken vid motsjö!

Saga 27? Bra båt, Avundas dig litegrann. Ha en bra semester! Vi åker ofta till Läsö. Bor du på WC så rekommenderas det, lungt och fint.

Har 3 killar 4-6-9 år i år.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...