Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
Thomas__

Frakta båt från Stockholm till Göteborg

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har köpt en Ockelbo 21 i Stockholm och behöver få ner den landvägen till Göteborg. Antar att billigaste sättet blir att hyra en trailer.

Någon som vet var man kan hyra en trailer som klarar 1.1 ton i Göteborgsregionen? (De trailers som Statoil hyr ut verkar inte klara denna vikt.)

Mycket tacksam för hjälp!

/Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

1,1 ton ca 0,5 ton kärra är nära gränsen för E-kort med de flesta bilar. Dessutom kostar det att hyra trailer och köra i värsta fall fram och tillbaka mellan Stockholm och Göteborg. Om du hittar en åkare som kör linjetrafik eller har regelbundna körningar så tror jag att du kan köra båten på lastbil för dryga 5000 kr, vilket nog inte blir speciellt mycket dyrare än hyrtraileralternativet med bensin, trailerhyra, övernattning, mat m.m.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Hör med Jurlestams åkeri i Åkersberga, de har dagliga transporter med linjebil på Stockholm-Göteborg. Då båten skall hålla måttet 2,50 i bredd går det in i ett skåpsläp utan problem.

www.jurlestam.com

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kolla runt lite bland båttranportörer också. Det är brist på returlast från Sthlm så du bör kunna få bra pris.

Mycket båtar som hämtas i Gbg hamn nu som går till Sthlm

Testa boattransport.nu tex.

Större trailer har jag tidigare hyrt på Steffes Kungälv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skulle ringa runt till lite åkerier/båttransporter. Köra en bil med trailer är varken billigare eller kul. Som tidigare nämnt, bensin och hyra av trailer oneway är ju inte så billigt. Kika på http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?kid=12&aid=49  eller gula sidorna. Hittar du en bil som kan ta din båt i returfrakten så kan man få transporten riktigt billigt.

Kom på att du kan ju kanske snacka ihop dig med den här killen som ska frakta åt motsatt håll ;-)

http://www.maringuiden.se/forum/;thread=345265

Senast ändrad av Pirayan | 15 juni 2010 | 09:32

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...