bearcat 0 Postad 14 Juni , 2010 Nu har båten (Segelbåt, inombordare) legat länge, dvs över en vecka. Har varit ute ett antal gånger men lite tråkigt när sommarvärmen lyser med sin frånvaro! Fulltankad, nystädad och allt på sin plats - bara att starta och kasta in backen! Vad händer på midsommar? Nån som ska lägga sig runt västsidan Tjörn (Typ Hjärterön, populär plats för just segelbåtar) och har ungar i ålder 4-8 år? Tänkte ta med kottarna ut då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobiasA 0 Postad 14 Juni , 2010 Sommaren kommer v 29 när semestern börjar har jag bestämt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 15 Juni , 2010 Prognosen för midsommar är lite bättre idag. Eftersom vi inte har småbarn lär vi inte åka med båten till Tyresö Slottspark som förmodligen är den mest besökta platsen i Stockholms södra skärgård på midsommarafton. Vattentempen där var för någon vecka sedan 20,5 grader enl mitt instrument så jag kände mig tvungen att kolla mot en badtermometer och den visade rätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 16 Juni , 2010 Göteborg har sommar nu... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 16 Juni , 2010 10 grader ,blåser som fan ,båten ligger fortfarande på land bor i jämtland ,ingen sommar än här Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kenneth_S 136 Postad 17 Juni , 2010 Ja, visserligen kall och lite snålblåsig... men sommar är det nog enligt meteorologerna med deras medeldygnstemperaturmätningsmåttstock... eller nåt... Kallt är det iaf... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 17 Juni , 2010 Nu är båten i vattnet med ny propp och installerad brytarlöst ,går som en klocka ,och kan då säga att det var totalt vindstilla ,men ösregn till helgen att vänta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 17 Juni , 2010 Frugan åkte ner till båten vid tolvsnåret för att sola och feja. Lite kalla vindar så hon men annars hel ok. Jag åkte dit vid 18 tiden för att återmontera värmaren och vi blev kvar till 21:40. Vi låg länge i kajutan och sa att vi borde åka hem men det är något speciellt att ligga och gunga så timmarna gick. Sommar är det även om det inte är någon värmebölja Senast ändrad av 666D3 | 18 juni 2010 | 05:27 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
steamboatwilly 0 Postad 22 Juni , 2010 Idag är det sommar och jag började semestern igår !!! Jag ska passa på att ta ut segelbåten några dagar innan VM-slutspelet kickar igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hjonsson 0 Postad 22 Juni , 2010 Det har varit lite ostadigt väder, men många riktigt fina varma dagar. I går var det en kanonkväll. Var ute och försökte få lite gös nu när förbudet är slut, men blev bara några gäddor. Får se om det kommer ut lite mer båtar nu när det blir semestertider. Har nästan varit ensam på västra hjälmaren. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 22 Juni , 2010 Nu kommer dagarna att bli kortare och kortare och innan vi anar är hösten här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 22 Juni , 2010 Roger Senast ändrad av PCP-Roger | 22 juni 2010 | 15:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 22 Juni , 2010 God jul på er Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 22 Juni , 2010 Jag tyckte vädret var okey i helgen när man väl hittat en egen vindskyddad vik. Frugan badade på lördagen och på söndagen var det så varmt att våra badkläder åkte av. Inga båtar passerade så vi behövde inte skyla oss. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser