Fanta_gbg 0 Postad 14 Juni , 2010 Hej Är hyfsat ny på denna sidan men gick och köpte mig en snipa på 22fot som behöver lite omvård så det blir att hänga här en del för att få tips och ideer Det är en norsk Nordfjord 22 (Myra) som behöver en del jobb. Någon som har kunskap om dessa båtar här? Jag har bytt startmotor och batteri så nu startar den och går bra. Saker som skall göras: Ordna generatorn (laddar ej) Täta fönster Nya dynor Byta dragkjeda på kapellet Serva motor, nya filter och olja, rengöra spridare Annars är den i OK skick, kan jag lösa ovan så blir det bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bearcat 0 Postad 14 Juni , 2010 Var finns du? Eljobb är mitt yrke... Men jag åker inte hur långt som helst... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fanta_gbg 0 Postad 15 Juni , 2010 Båten finns i Björlanda, men skall prova att byta ut regulatorn först annars har jag hitta en utbytes för 1000kr inte så farligt så vet man att allt är OK på motorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser