fcinf 0 Postad 14 Juni , 2010 Hej Jag har en gammal Wallas 1800 med en skorsten som har ett lock man kan skruva av. Det er väl för att skydda mot regn och brytande sjö, men frågan är vad som händer om det regnar när man kör wallasen, går det? Kan man wallas om det regnar mycket eller kommer det in vatten då?? Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Misil163 0 Postad 14 Juni , 2010 Skorstenslocket klarar regn, men inte en brytande sjö som sköljer över däcket, då måste du stänga skorstenen. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 14 Juni , 2010 I den båten jag hade Wallas hade jag altid locket på utom när den användes. Nådde att ta bort locket genom förpiksluckan. När den brinner stiger ju de varma avgaserna uppåt och normalt tror jag inte det är nåt problem att köra med värmaren när det regnar. Det måste nog komma en väldig störtskur om det skulle regna in i skorstenen. Jag har aldrig varit med om det och det är ju offtast kalla och regniga dagar som man kör med värmaren. tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
vadeaux 0 Postad 14 Juni , 2010 Regn spelar nog ingen roll så länge som värmaren går. De heta gaserna kkommer attf förånga vattnet. Om vatten rinner ner så händer sannolikt inget om det ör mindre mängder men det kommer att rinna vatten ur lådan! Den inkommande luften måste först passera fläkten för förbränningsluften innan den kommer ner i den nedre delen av värmaren (den man kommer åt via locket) Rökgaserna ska ska sedan passera värmeväxlaren och möjligen kan en minfre mängd vatten rinna in och släcka brännaren. Om båten tar en sjö över sig så kvävs sannolikt brännaren av vatten i slangarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser