Gå till innehåll
tisdag 05 november 2024
Banders

Nybörjare har frågor om styrpulpet (Ryds, Uttern, Askeladden samt Sea Master)

Rekommendera Poster

Hej Anders!

Om jag hade varit dig, hade jag köpt Askeladden 505 utan att tveka! Har själv en RYDS 510 GTi -06 med en Suzuki df 90 hk -09 som jag är jätte nöjd med. MEN Askeladden är ett snäpp vassare tycker jag. Det är bra med lite större motor också om hela familjen ska ut på lite äventyr, såg också att det var akterkapell också, vilket är ett plus så klart. Askeladden = Högre andrahandsvärde, bättre kvalitet och går lite bättre i sjön....

MVH / Magnus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Tack för era svar, det känns som att jag kommer att välja Askeladen 505 Freestyle. På Blocket.se ligger det 4 st uppe kring Göteborg md angränsade län (http://www.blocket.se/goteborg?q=Askeladden 505 Freestyle&cg=0&w=2&st=s&st=u&st=b&ca=15&md=th).

Om man vill ha koll på vad båten borde kosta, hur gör man då? Finns det nån site som har riktvärden eller är det bara att kolla på vad båten kostar på Blocket (det finns totalt 8 på Blocket.se i hela Sverige   http://www.blocket.se/goteborg-angransande-lan?q=Askeladden 505 Freestyle&cg=0&w=3&st=s&st=u&st=b&ca=15&md=th) och utgå från att alla har lagt på 10 000 - 15 000 SEK i prutmån, eller hur skall man tänka.

MVH,

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är ju vår eller rättare sagt sommar snart, och med det går så klart priserna upp på objekten. Så det skall finnas prutmån på dom båtarna, tycker jag... Man ska juh också tänka på om vad som ingår i köpet som t .ex, trailer, tampar, ankare, om motorn är en vanlig 2 takt eller 2 takt med insprut, 4 takt, etc etc....

MVH / Mange

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Lånar min tråd igen. Som jag nämt så funderar jag på Askeladden 505 Freestyle, där jag tittar på 2 båtar på Blocket.se i Göteborgsområdet. Det som jag undrar är vilken man skall välja utifrån båtmotor då de 2 båtarna är bestyckade med 2 olika motorer:

Då jag är helt novis på området båtar och än mer novis på båtmotorer så är jag tacksam för all feedback.
Tack på förhand och MVH, Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Personligen skulle jag ta den med fyrtakt. Modernare motor, går lite tystare och snålare etc. och jag tror att styrkan räcker till om man inte vill ha en alltför snabb båt. (kolla servicehistoriken på motorn dock)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...