Gå till innehåll
tisdag 18 februari 2025
Banders

Nybörjare har frågor om styrpulpet (Ryds, Uttern, Askeladden samt Sea Master)

Rekommendera Poster

Hej,

Har precis fixat båtplats som tillåter båt på max 6 meter, där familjen har kommit fram till att vi skall ha en styrpulpet. Båten kommer primärt att användas för att åka ut att bada med.

Är helt novis på området, har dock snappat upp att Ryds och Uttern är vanligt samt att många säger att Askeladden är snäppet bättre.

Har väll inte satt nån budget, känner väll mest att det är viktigt att man inte köper nått till överpris samt att om familjen märker att båtlivet inte var nått så vill jag inte sälja en båt nästa år där man får tillbaka mycket mindre än man gav.

Efter att ha snabbsurfat på blocket så har jag hittat dessa begagnade båtar samt en ny Sea Master 175, där jag skulle behöva ha feedback på om 1) Är det en bra båt, 2) Är priset OK, 3) Vad skall man kolla upp extra för respektive båt.

Tveka inte att tipsa om det är nån självklar modell som jag missat.

Tack på förhand.

MVH,

Anders

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ska du köpa en båt för att testa tycker jag du skall köpa en båt av ett välkänt märke, då blir det lättare att sälja om du ångrar dig. Alltså inte Sea Master. Det är säkert inte något fel på båten men inte så välkänt som Uttern, Ryds, Bella etc.

Är ni fler än 4 som åker skulle jag försöka titta på båt över 5 m. Det blir litet annars.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...