searays 0 Postad 13 Juni , 2010 Hej Jag håller på att byta ut min B20 marin mot en B20 från en bil, Fick precis hem motorn och har börjat skruv, motorn som satt i båten har ett 6bults svänghjul och va mycke tjockare än de på utbytesmotorn som hade 8bults svänghjul vilket resultera i att kåpan me splints som satt på marin motorn inte passar på bilmotorn. Nån som har nåt tips på va man kan göra för att få ihop de? Finns de 8bults svänhjul som e grövre som kåpan passar på? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 13 Juni , 2010 8 bultade svänghjul kom 1974 och framåt men har du en bild på ditt gamla 6 bultade så kan jag se om det finns nåt som passar. Kan vara så att det är ett svänghjul från automat som passar och då kan jag ha det liggande. MVH Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 Juni , 2010 Smidigast är att du skiftar vevaxeln och alltså använder den från din gamla marinmotor. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 13 Juni , 2010 Tror det är väl olika vevstakar oxå och då blir det väl ännu mer jobb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searays 0 Postad 13 Juni , 2010 Här e de som satt på marinmotrorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searays 0 Postad 13 Juni , 2010 bilderna försvinner Senast ändrad av searays | 13 juni 2010 | 21:50 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 13 Juni , 2010 Du har fått mail Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
searays 0 Postad 13 Juni , 2010 Nu ligger bilderna i mitt fotoalbum Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke70 0 Postad 13 Juni , 2010 Jag har nu tittat på bilderna och det är ett svänghjul från en manuellt växlad bil du skall ha passar från b20 b21 b23 tom 1984 (med vissa undantag) tag även bort den styrhylsan som sitter i mitten på vevaxeln då jag ser att motorn från bilen har vart automatväxlad. Om du vill anskaffa ett har jag det liggande. Kontakta mig isf på mail. MVH Henke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 Juni , 2010 Så särskilt mkt mer jobb blir det väl inte iom att stakarna ska bort när man lyfter ut veven... så är det inget fel på vevaxel eller vevstakar så är det smidigast o billigast att bara byta rakt av... för du ska väl ändå byta lagren när du har motorn urtagen o isär? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser