Gå till innehåll
tisdag 04 februari 2025
memike

Köpa ny propeller till Suzuki ef 50 ?

Rekommendera Poster

Funderar på att köpa mig en ny propeller till min Suzuki ef 50 2007:a. vilken storlek och stigning rekemenderas till denna motor, eller vilken rekomenderar ni ???

Vart handlar man propeller till ett schysst pris???

Mvh Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båt?

Varför byta?

Vilka förutsättningar har du Skall det funka med tungt lass, viktigt med toppfart, viktigt med bränsleekonomi?

Söker du på slip så kan du med vetskap om utväxling, maxvarv och eftersträvad toppfart räkna på stigningen själv. Finns nog räknesnurror på webben också.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ryds 478 Gt med en Df 50 hk snurra.

Den är lite stött i kanterna då jag råkade slå emot den ytterst lite emot lite stenig botten i helgen. Vet ingen här i Jönköpings trakterna som renoverar detta men det kanske det finns ???

Skulle vilja ha en som pallar att skjuta på ekipaget med full last i :) skulle även vara nice med en som accar riktigt bra, iofs funkar orginalet som sitter på utmärkt den planar ut på nolltid :)

/Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu vet jag inte vad du menar med mycket lite, men små grader i ytterkant av bladen kan kallsmidas (bankas ut med hammare) och sedan filas till. På så sätt avlägsnas ytterst lite material och därmed blir det inget problem med obalans.

Om det är större skador så gäller renovering. Jag vill minas att det fanns inlägg om en firma i Norrland som tog 500 kr frakt och fixade det på ett par dagar. Någon annan kanske vet vem jag syftar på. Prova annars att söka.

Not: Jag utgår ifrån att det är en alu-propp.

Senast ändrad av guestsson | 13 juni 2010 | 21:00

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...