Gå till innehåll
måndag 21 april 2025
2taktochel

Båtförsäljare?

Rekommendera Poster

Har nu varit ute och letat efter en ny fiskebåt i prisklassen 30-50000 ett tag pga att den gamle är risig och behöver ersättas.

Men det verkar som att vill man inte köpa en skitdyr ny styrpulpetare men lika skitdyr ny stor fyrtaktare till är båtförsäljarna inte intresserade av en?

Underlig för det gick bra förr?

Är det någon som har bättre erfarenhet än jag eller är det så?

Kanske är det bättre utanför storstockholmsområdet?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vet vad du menar men jag tror det är bättre att satsa på blocket här...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har kollat blocket och det mesta för dyrt och gammalt. Skit har jag redan och tänkte därför skaffa nytt så det blir lugnt med problem ett antal år.

Men klart man surnar till när den ideala ersättaren jag skulle köpt för 2 år sen aldrig kom hem utan bara fanns som lockbete till affären som sedan försökte prångla ut betydligt dyrare och annorlunda ointressanta båtar för mig.

Ungefär som när de stora kedjorna har extrapris på varor dom aldrig har hemma.

Sen drabbades jag av säljare som började krångla med betalningssätt och leverans när han insåg att någon motor skulle han inte få sälja till.

Och hela marknaden är rätt konstig för har båtfirmorna båtar hemma är det oftast långt från sjön i ett industriområde utan möjlighet att prova.

Hur många köper ny bil utan att provköra?

Kanske bättre på västkusten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har varit runt lite i Östergötland och tittat på styrpulpetare.. Huges i Tranås är kanonbra. Jättetrevliga och hjälpsamma även på begagnatbåtarna.. även om det inte blev någon affär den gången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...