Tella 0 Postad 12 Juni , 2010 Hej! Jag undrar lite om Saltö 29,har just köpt en sådan,och hade tänkt renovera henne en hel del,men har svårt att hitta någon direkt fakta om dom.(tror det ska vara samma skrov som saltö 31 men kortare. Jag är nyfiken på positiva egenskaper samt bristfälliga egenskaper eller något bra tips o trix. I min sitter en 180hk ford diese med rak axell och ska marsha ca 15 knop. Antal som är tillvderkade osv. Vore kul om ni delar med er eran kunskap om denna båtmodell. (inte min båt på bild) Tack på förhand Tella..... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Calsone 0 Postad 16 Juni , 2010 Hej! Jag har en Saltö 29 som jag köpte i höstas. Vi är jättenöjda med båten och den är fint skick. Ikväll blev det faktiskt en tur upp för Fyrissån i Uppsala. I min båt sitter det en Volvo Penta AQAD40B med 165 hk. Vi brukar också marscha i 15 knop och den toppar 24. Jag har ockå uppfattat det så att den bara är lite kortare annars är den som en 31´ a. Varje båt är så olika i utrustning och inredning så det kan vara svårt att ge generella tips men fråga du om det dyker upp nåt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser