Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024
mikael81

Gammal motor-ny styrkabel..!!!!!! problem!

Rekommendera Poster

Hej...

Detta är lite av ett nödanrop då jag inte är helt haj på båtmek... Jag har en äldre marinerutombordare (från mitten av 80-talet). Jag har nyss bytt styrpulpet och således också ratt med det kittet. Jag har iaf idag en stykabel (som heter utltraflex M58, tror jag) och det blir inte bra med kullänken på den gamla motorn! Stången slår i motorns bygel om man svänger åt ena hållet! Finns det någon kreativ själ här ute som har någon bra idé om hur/vad man skall göra enklast!?

Motorns bygel där jag skall fästa kullänken gör att länken hamnar vågrätt, jag behöver ha den lodrätt istället som jag kan förstå...

Bifogar en bild, jag har enbart satt stripes på för att illustrera hur jag behöver ha den kullänken för att jusst den skall fungera...

Bilden är tagen så att man står akterifrån och tittar ner på fästet..

Har du något tips är jag mer än tacksam...

post-10015025-1394236393,6109_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Finns en uppsjö av övergångar och olika motorinfästningar på marknaden, kolla tex. seasea eller hjertmans för delar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tro det eller ej... Men jag har kollat på Sea sea och andra, det verkar inte finnas för jusst denna typ av övergång.....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Citat: .... Jag har en äldre marinerutombordare (från mitten av 80-talet).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jaja... jga vet.. men vafan, situationen é ju som den é... Hade bara varit gött med en enkel lösning...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...