frassekuf 0 Postad 12 Juni , 2010 Hej här, jag har en ryds tumlaren, vilken en gammal lagning har släppt i ett hörn på hytten. Där fanns en spricka, kan varit nån oförsiktig typ som suttit på taket. I alla fall lägger in några bilder, hur mycket ska man lägga ner på att laga det här, räcker det med ett mothåll och forma till med glasfiberspackel eller ska man hålla på med mattor och grejer och polyester? nån som har lagat nåt liknande. Kommer även åt att laga inifrån här. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frassekuf 0 Postad 12 Juni , 2010 Här är en närmare bild, jag har mejslat bort all dåligt glasfiber runt sprickan. Senast ändrad av frassekuf | 12 juni 2010 | 20:47 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gerjoh 1 Postad 12 Juni , 2010 Normalt när man lagar skall man ha ett fasningsförhållande på 1:10. dvs, om tjockleken på materialet är 10 mm skall man slipa ur 100 mm. Vid små hål blir alltså lagningen ganska stor (om man vill ha full hållfsthet). Det verkar vara ett besvärligt ställe att laga på sen verkar det ju inte vara ett ställe som tar stora belastningar. Jag skulle lagt en glasfibermatta (väv) på baksidan och sen använt glasfiberspackel, skulle tro att det blir en fullgod lagning. Dessutom med minsta arbetsinsats. Det fina med plast är ju att det går att korrigera om man inte blir nöjd. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frassekuf 0 Postad 12 Juni , 2010 Jag var inne på det, lägga matta på insidan och klabba med glasfiber för att få till formen utifrån. det är ju ett klurigt ställe helt klart. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Daniel_B 0 Postad 12 Juni , 2010 Kan ju också vara att tänka på om du kommer att kliva på stället.. vet inte hur din båt ser ut, men själv kliver jag runt rutan och då kommer ju hela min tyngd på stället. Då gäller det att det är hållfast.. även om inte jag väger så mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 13 Juni , 2010 Slipa ut liknande på undersida, fyll upp med epoxi och matta. Sen slipar du ut lite mera på utsidan och fyller upp med polyester och matta. Glasfiberspackel för det sista släta, inte att laga med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser