Links 1 Postad 12 Juni , 2010 Då var det dags att lägga glasfiber på min akterspegel efter bytet av plywoodskiva. Frågan är dock hur jag skall lägga väven. Det är epotex 850g multiaxiala väv så riktningen på den skall tydligen inte spela någon roll... Aktespegeln ser ut som den bifogade bilden. Nedan kommer mina funderingar. Har du bra förslag så ta gärna bilden och rita på den så blir et tydligare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juni , 2010 Här är en ide. Enl regeln slipa ner 12x laminatets tjocklek kommer jag att behöva vika väven över in i motorbrunnen och under båten. Skall jag gå på och göra det i en bit liknande denna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juni , 2010 Skall jag nöjja mig med att lägga såhär? Det blir ju mindre häftande yta nertill då? Senast ändrad av Links | 12 juni 2010 | 18:22 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juni , 2010 Sett från ovan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 12 Juni , 2010 Sett underifrån Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 13 Juni , 2010 Tycker det räcker att fasa ut plasten 5-7cm åt sidorna och så mycket det går uppe och 5-7cm nere. Epoxi och matta att bygga upp med. Att göra som nedersta bilden är lite overkill, tycker jag. Även att lägga på hela akterspegeln, du får tillräckligt med sliparbete ändå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Links 1 Postad 13 Juni , 2010 Om jag tolkar dig rätt minbuss så menar du nått i stil med bilden till höger. Vad som känns problemetiskt med det alternativet är områdena som är markerade med pilar. I hörnet finns det i princip inget att fästa mot och utmed kanten är det som mest kanske 3 cm... Kommer hålfastheten verkligen bli ordentlig med 5-7 cm yta? Och precis som du skrev... jag kör med epoxy. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser