Gå till innehåll
söndag 10 november 2024
Steve_Drake

Mekhjälp Md2B

Rekommendera Poster

Finns det någon som känner en bra mekaniker på gamla Pentamotorer?

Har varit i kontakt med flera firmor, men de verkar inte vilja ta i en så gammal motor.

Problemet med motorn är att köldstartsknappen har slutat att fungera och att den efter detta är svårtstartad. När den efter en stunds gnuggande  startar så rusar motorn till max och går ej att kontrollera med gasarmen.

Har smörjt regulatorn och kollat innanför kåpan där regulatorn/kallstarten sitter, men förstår mig itne riktigt på det.

Känner ni någon bra mekaniker eller firma som vi fixa en MD2B?

Senast ändrad av Steve_Drake | 12 juni 2010 | 13:07

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix

Garanterat i Stockholm eftersom man där tror att man lever i världens centrum och allt kretsar därikring. Tungan

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Jaha? och? Det är ju ett faktum där de flesta som inte preciserar var de finns geografiskt kommer just från Stockholm. Finns ju ett flertal fall där det förhåller sig just så. Vi får väl vänta och se, har jag fel så ber jag om ursäkt för det. Oskyldig

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Möjligt att det är så, en stor andel av medlemmarna på mg håller till i Stockholmsområdet.  Är själv norrlänning som sedan 20 år håller till just där.  Men det är väldigt tröttsamt att ideligen vara en av dem som det ska trampas på, en dumskalle från mälardalen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Matrix

Där ser man, då ber jag om ursäkt för där bor jag med. Hörde du det Terrafobica, jag bad om ursäkt. Flört Sen att du bor i mälardalen det kan bara du själv rå för. Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

2taktochel: motorproblemet kvarstår. Har inte ringt någon ny än.

Terrafobica: Menar du dem med tävlingsmotorer från Norrtälje? Eller är han killen du skrev numret till från en annan firma?

/Mats

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De här två killarna känner varandra väl men har separata firmor.  Bengt  är den som hjälpt mig en del, en kunnig fan Flört.  Ante har inte mindre kunskaper han men hans verkstad har ju brunnit ner så han kanske inte har möjlighet och tid.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...