Steve_Drake 1 Postad 12 Juni , 2010 Finns det någon som känner en bra mekaniker på gamla Pentamotorer? Har varit i kontakt med flera firmor, men de verkar inte vilja ta i en så gammal motor. Problemet med motorn är att köldstartsknappen har slutat att fungera och att den efter detta är svårtstartad. När den efter en stunds gnuggande startar så rusar motorn till max och går ej att kontrollera med gasarmen. Har smörjt regulatorn och kollat innanför kåpan där regulatorn/kallstarten sitter, men förstår mig itne riktigt på det. Känner ni någon bra mekaniker eller firma som vi fixa en MD2B? Senast ändrad av Steve_Drake | 12 juni 2010 | 13:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nemtrix 19 Postad 12 Juni , 2010 och vart bor du? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 12 Juni , 2010 Garanterat i Stockholm eftersom man där tror att man lever i världens centrum och allt kretsar därikring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 12 Juni , 2010 Vilket otroligt jävla onödigt inlägg! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 12 Juni , 2010 Jaha? och? Det är ju ett faktum där de flesta som inte preciserar var de finns geografiskt kommer just från Stockholm. Finns ju ett flertal fall där det förhåller sig just så. Vi får väl vänta och se, har jag fel så ber jag om ursäkt för det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 12 Juni , 2010 Möjligt att det är så, en stor andel av medlemmarna på mg håller till i Stockholmsområdet. Är själv norrlänning som sedan 20 år håller till just där. Men det är väldigt tröttsamt att ideligen vara en av dem som det ska trampas på, en dumskalle från mälardalen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steve_Drake 1 Postad 12 Juni , 2010 Bor i Göteborg. /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 13 Juni , 2010 Där ser man, då ber jag om ursäkt för där bor jag med. Hörde du det Terrafobica, jag bad om ursäkt. Sen att du bor i mälardalen det kan bara du själv rå för. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
2taktochel 3 Postad 13 Juni , 2010 Hur gick det med motorproblemet som tråden gällde? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 13 Juni , 2010 Läs mitt svar i denna tråd http://www.maringuiden.se/forum/;thread=352291 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steve_Drake 1 Postad 13 Juni , 2010 2taktochel: motorproblemet kvarstår. Har inte ringt någon ny än. Terrafobica: Menar du dem med tävlingsmotorer från Norrtälje? Eller är han killen du skrev numret till från en annan firma? /Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 13 Juni , 2010 De här två killarna känner varandra väl men har separata firmor. Bengt är den som hjälpt mig en del, en kunnig fan . Ante har inte mindre kunskaper han men hans verkstad har ju brunnit ner så han kanske inte har möjlighet och tid. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steve_Drake 1 Postad 13 Juni , 2010 Hållar han Bengt Wärme till på västkusten eller är det Norrtälje där också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
carlar 0 Postad 6 Juli , 2010 Vad kostar din motor ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser