Reine 0 Postad 12 Juni , 2010 Finns det ingen karta/sjökort över vilka servicestationer/bränslestationer som finns tillgängliga från våra vatten runt riket ? Och dessutom vilka man även kan tanka vatten från. Visst kan man leta i listan som är klistrad här på forumet. Men om man inte riktigt kan vattnen man skall till. Då är det svårt att hitta ändå... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 12 Juni , 2010 Jag har i min plotter (Garmin 620) med G2 visionkort möjlighet att söka närmsta servicestation, som dessutom kan visa mig närmsta vägen dit. Finns väl samma i de flesta plotters? Om inte, köp en Garmin. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tempest 1 Postad 12 Juni , 2010 Hej, Gå in på www.sjomackar.se Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 12 Juni , 2010 Fast den sidan har ju inte alla sjömackar. Eller har den i Stäket stängt? Det är den närmsta sjömacken från Uppsala (> 20 Nm!!) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 13 Juni , 2010 Stäket har öppet som vanligt! Har vi i Uppsala tur så öppnar sjömacken i Skokloster under Juli/Augusti i ny regi, skall enligt planeringen bli servering där också www.skokloster.org Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 13 Juni , 2010 TOPPEN!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 18 Juni , 2010 Helt uppenbarligen så existerar ingen karta över tillgängliga bränslestationer för båtfolk. Tittade även på Garmin, som har med en del av de som finns. Det är ju en bra början. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tempest 1 Postad 18 Juni , 2010 Hej, Det är just det som är poängen med sjomackar.se. När vi finner en mack som har stängt ner eller en ny, så mailar vi in det med latitud & longitud så för de in dem. På så sätt kan vi få en komplett webbsida med mackar. Det är helt upp till oss. Mvh, Micke Senast ändrad av Tempest | 18 juni 2010 | 12:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 30 Juni , 2010 Det är ju ambitiöst och bra med Sjömackar.se men en översiktskarta saknas ju även där... Eller har jag inte letat på rätt ställe ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 15 Juli , 2010 Lite uppdatering avseende Uppsala/Skokloster, marinan med drivmedel för båtar beräknas stå färdig till våren 2011. Det blir till att fortsätta dunka denna sommar, suck. www.skokloster.org Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 15 Juli , 2010 Målet är att Sjömacken skall vara färdigställd och operativ till augusti 2010, med invigning fredagen den 13 augusti. Enligt länken ovan blir det om en månad men det tror jag på när jag ser det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Passo 2 Postad 15 Juli , 2010 Re: Ciaraud Problemet är att de valt att kalla den vanliga bilmacken för sjömack på deras hemsida, vilket jag påtalat för den att ändra då det kan misstolkas. Det är bilmacken som invigs i augusti. Marinan med ponton för drivmedel till båtar beräknas vara klar våren 2011, bekräftat av dem via e-post till mig i dag. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser