ristarpen 1 Postad 11 Juni , 2010 Kollar på en båt med en mercury 100 hk 4cyl 1988 har gjort ett komptest på den i dag och på dom tre första cylindrarna nerefrån o upp va det 8,6 kg men på den fjärde cylindern så va det bara 7,8 kg. den kommer ingen skvaller stårle när jag kör den med spolmuff.. (tomgång) Är det normalt eller ska jag skita i köpet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 12 Juni , 2010 skvallerstråle- nog bara igensatt skval munstycke för med spolmuff och tryck skulle det annars kommit ur skvalröret. ojämn komp har jag oxå på min men på 3'an lite repor från tidigare ägares meckningar. att 1'an är svag kan tyda på ett värme nyp är ringar knäckta kommer det att rasa är det bara en repa så håller det, ev sotar stiftet något vid långa tomgångs pass troling mm. Om den går i övrigt bra och i balance på tomgång och priset är helrätt köp annars leta upp något bättre. Senast ändrad av nikitalord | 12 juni 2010 | 18:29 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser