Gå till innehåll
måndag 17 februari 2025
tol131

HJÄLP min garmin 398 hittar inga satteliter...

Rekommendera Poster

Min Garmin 398 hittar inga sattelitter vad har hänt ?

Behöver jag någon uppdatering eller vad kan vara fel den har fungerat bra i flera år impoterad från USA för 3 årsedan. Sälla är det nån som vet något om detta .

MVH Thomas askeladden 585 forever

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte hur det är med Garmin, men min Lowrance har ett innomhusläge där man stänger av gps mottagare för att spara batteri.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Min gamla Garmin råkar också ut för detta ibland. Det brukar lösa sig genom att välja Sök från ny plats. Tydligen glömmer den ibland var den var senast, och börjar söka sateliter som bara är tillgängliga på andra sidan jorden typ. Med Sök från ny plats så antar jag att den lyssnar av alla tillgängliga sateliter, listar ut var den är och så är den snart igång igen. Kanske nåt liknande med din?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det tackar jag för ska prova detta genast tack

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

LÅT DEN STÅ PÅ LÄNGE... Typ över natten om det går. Sen är saken klar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har exakt samma problem med min Lowrance. Har haft två experter nere i båten för att försöka åtgärda - men inte lyckats. Tog i går GPS:en med mig hem och tvingas lämna in den för undersökning. Faen också - blir säkert dyrt.

Carl_axel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade samma problem för ett par dagar sedan med min Bil-GPS. Kan det varit ngt tillfälligt fel med GPS satelliterna?

/Peter

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Testa att hålla inne Page-knappen när du startar plottern. Detta nollställer satellitkalendern och plottern gör en ny sökning. (Page-knappen skall hållas inne tills Autolocate syns i displayen)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade samma problem med min Garmin 292. Jag fick igång den genom att slå av och på DGPS-funktionen. Ska testa Page-knappen nästa gång.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade samma problem med min garmin ,den kunde inte hitta några satelliter för ett tag sen så jag började felsöka ,kollade om nån kabel hade gått av ,men inte det ,så jag tänkte skitisamma ,vet ju hur vattnet är nu ,så jag åkte ut ändå ,och garmin hittade till slut satelliterna efter nån timme ,verkar vara nått fel på satelliterna tror jag ,har aldrig varit ut för detta före ,och senare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

japp, gör så här: starta gps'n och vänta tills det står godkänn (längst ner till höger) sen kommer det upp något grått och uppe står det söker klicka på enter sen när kartan kommer upp tryker du på meny sen väntar du så kommer en liten ruta upp som det står

VÄLJ NY PLATS = Välj

fortsätt söka = strunta i

och något annat står det här kommer ej i håg,. Lycka till Flört

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en Garmin 498 (samma som 398 men med ekold tror jag). Fungerade bra i USA men inte i Sverige om jag bara sätter på den.

När jag använder följande start procedur fungerar den däremot. Efter du har tryckt agree till terms and conditions, tryck på meny knappen och ett litet fönster öppnas. Gå ned och välj autolocate och tryck enter. Då börjar den att hitta sateliterna efter någon minut.

Lycka till

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...