villerwalle 0 Postad 8 Juni , 2010 Hej motorvänner Har jätteproblem med min motor Mercruiser - 94. 175 hk V 6 , sittande i en Solvigg 21.Startar bra och går bra cirka tio minuter sedan börjar motorvarvtalet att pendla och man måste dra av gasreglaget, dra på igen , får svar men pendlingen fortsätter, drar man ej av till tomgång så lägger motorn av. Går bra att starta igen men problemen kvarstår. De jag gjort är att kontrollera att bensin kommer fram, rengjort förgasare, kört med trycktank och bensintillförsel direkt utan bränslefilter. Verkar vara något med värmen på motorn dock är kylning ok. Tacksam för tips från experter. Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 8 Juni , 2010 Klassikt tekken på att bränsle pumpen inte orkar ge tillräckligt med bränsle. Bränslereserven i förgasaren förbrukas, när denna är slut börjar motorn gå hackikgt för att till slut stanna, om du inte drar av på gasen. EDIT, tipset: Kolla så det inte finns något i slangaana som stannar av bränsleflödet, (tar för givet att du gjorde ditt test med separate tanken och slangen kopplat INNAN bränslepumpen) Om flödet e ok, så byt bränslepump. Senast ändrad av BerraS | 08 juni 2010 | 15:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
villerwalle 0 Postad 10 Juni , 2010 Var får man tag på en bränslepump Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 11 Juni , 2010 Kontakta närmaste Mercruiser verkstad. Har du elektrisk pump så måste du nog köpa origial eller parallel importerad. Har du den gamla mekaniska typen så kan du säkert köpa en pump oss närmaste GM återförsäljare:) Kolla nu också aå det inte e så att det sitter en sil(filter) på inkommande ändan på pumpen, vissa pumpar kan ha detta, det kan va så lett att detta lilla filtret e igensat. Men du har vell redan kollat alla ev. filter. Senast ändrad av BerraS | 11 juni 2010 | 09:04 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pivon 1 Postad 11 Juni , 2010 Du kan prova på http://www.hansenmarine.se/ Senast ändrad av Pivon | 11 juni 2010 | 09:06 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Juni , 2010 http://www.ishopmarine.com/ishop/jsp/AsplIsmCcatViewBase.jsp?reqFor=29&lvlCode=1&path=MM~~C0055368&isForSupStore=false&cCatFilter=&eCatSupFldr=&hideLinkOnPath=false&docId=1599&docName=MerCruiser | 1994 | 4.3L | 4.3L/4.3LX ALPHA en motor (262 CID) GEN II - 443B100GS&isFromCMS=false&hideAdd2CartButton=&isStandAlone=&is4CmsShop=&reqln=Unknown&reqem=Unknown&reqph=Unknown&isFrPG=false&forItemCode=&pCode=C0055366 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 11 Juni , 2010 Förgasarmodel mercarb sil nr 4 kolla den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 11 Juni , 2010 Dåliga tändspolar brukar vara värmekänsliga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BerraS 46 Postad 11 Juni , 2010 Jo, det stämmer ju så långt, men det förklara inte att motorn går bra igen när han drar av på gasen. Hadde det varit tändspolen borde motorn dö när spolen blir varm. Jag tycker absolut detta e e klart bränslerelaterad problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser