Propellerlelle 18 Postad 7 Juni , 2010 Hej jag har en Ryds 510 med fabriksmonterat gas/växelreglage,det går lite för lätt. På en del av Mercurys reglage så finns det en skruv så man justera detta men jag kan ej hitta någon på mitt reglage.Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 7 Juni , 2010 Skruven du söker brukar sitta för om reglaget. Även om det är fabriksmonterat så har mig vetligen inte Ryds tillverkar reglage så det ärnog ett original. Demontera kåpan om du inte kan hitta skruven. Då går det troligtvis inte att missa den? /Zinderella Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Propellerlelle 18 Postad 7 Juni , 2010 Ja visststår det Mercury på reglaget,instruktionsboken hänvisar med bild på friktionsskruv men inte till min typ av reglage, det med t-handtaget.Hittar ej någon skruv under kåpan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 7 Juni , 2010 det vore enklare med en bild på reglaget Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rickardp 2 Postad 7 Juni , 2010 I värsta fall får du sätta en dragfjäder på armen till förgasaren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser