ZilSwe 1 Postad 7 Juni , 2010 Kan någon tala om hur man gör för att Justera tomgången på en TAMD 31:a? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bearcat 0 Postad 7 Juni , 2010 Normalt sett är väl det en skruv som hindrar gasarmen på motorn att gå för långt bak? Så var det på den gamla goda tiden iallafall! Eftersom jag är en snäll kille har jag googlat upp instruktionsboken på svenska till dig! PDF. http://vppneuapps.volvo.com/ww/PIE/ViewFileFrame.aspx?n=172435&r=2006-01-30-07-56-25&t=PDF&a=7746346&p=T403&d=Owners Publication&s=6004441&lang=sv-SE Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ZilSwe 1 Postad 7 Juni , 2010 Har redan den men tack iaf :-) Jag kan inte hitta någonstans i den hur man justerar tomgången... Jag får hem båten imorgon eller på Onsdag FM och skall då kolla på det. Senast ändrad av ZilSwe | 07 juni 2010 | 16:03 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bearcat 0 Postad 7 Juni , 2010 Kan ju inte finnas så många skruvar på en dieselpump? kan du inte prova dig fram? Du får väl ha koll på hur de står och prova ett halvt åt gången? När motorn ökar i varv = Bingo! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
draco23 2 Postad 7 Juni , 2010 Hej. Det finns en justerskruv vid hävarmen där gas viren är ansluten.På www.baatplassen.no kan du tanka hem Pentas verkstadshandbok Bränsle och Smörjsystem 31-300 serien där står det hur man skall göra. //Erik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser