scantic_575 0 Postad 7 Juni , 2010 Hej Jag har precis köpt en HT som det sitter en 140 Evinrude från -84 på. Motorn startar utan problem och går jätte fint på fullt men, den hackar på tomgång och tjuvstannar då och då när man ska lägga i växel från tomgång. Specielt när man kommer fram och ska lägga till vid bryggan, då den är varm. Tacksam för hjälp. Emil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 7 Juni , 2010 Testa skruva upp tomgången då. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qsecofr 0 Postad 7 Juni , 2010 Hej, Jag antar att det är en förgasarmotor, förmodligen finns det olika munstycken i förgasaren/arna. Det är en mycket vanlig konstruktion att man har lågfart och högfartsmunstycken, det skulle kunna vara ett igensatt lågfartsmunstycke i en eller flera av förgasarna (antar att det är flera än en styck förgasare.) Så mitt tips är att rengöra förgasarna ordentligt och se om det hjälper. /qsec Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sparre 5 Postad 7 Juni , 2010 Imponerande att de här gamla motorerna går i överhuvudetaget tycker jag. Har även själv en gammal snurra och jag blir lika förvånad varje gång, som den hoppar igång... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nbottning 2 Postad 7 Juni , 2010 Här har du info på gammla Evinrude-motorer och möjlighet att fråga och få vettiga svar: http://www.boatlife.se/forum/index.php?showtopic=9861&hl=evinrude&st=0 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser