666D3 64 Postad 6 Juni , 2010 Tror ingen har startat någon tråd om detta. Idag var det efter dimman lättat kanonväder i innerskärgården men lite längre ut var det kyliga vindar så vi höll oss längre in. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 6 Juni , 2010 Dessa klippor hittar ni vid Svensö Senast ändrad av Allard87 | 07 juni 2010 | 22:59 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bearcat 0 Postad 7 Juni , 2010 Bredbåden. Ca 3 NM utanför Skärhamn, Tjörn. Senast ändrad av bearcat | 07 juni 2010 | 06:15 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bearcat 0 Postad 7 Juni , 2010 Ligger på en av SXK:s bojar utanför Sandholmen. Inte heller det så långt från Skärhamn, Tjörn. Helt vindstilla och tyst med ett undantag: Göken. Notera tiden... Senast ändrad av bearcat | 07 juni 2010 | 06:18 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 7 Juni , 2010 Så där får ni väl inte göra! Lite information om bilden tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hakalm 0 Postad 7 Juni , 2010 Första turen med familjen tog oss från småbåtshamnen i Örebro ut en kort sväng på mellanfjärden i Hjälmaren och sen tillbaka. En trevlig åktur och vädret var fint, dock lite väl vågigt på mellanfjärden för att man skulle kunna gå fort med Ryds Hajen. Fotot är taget i inloppet till hemfjärden från mellanfjärden på kvällen mellan 6 och 7 någon gång. Örebro syns i fjärran. Taget med Canon EOS 500D med objektivet EF 18-55 f3,5-5.5 IS Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 7 Juni , 2010 Glömde skriva var bilden togs. Stora Sandholmen syns på babords sida. Många har säkert passerat utanför Sandholmen efter en natt i Napoleonviken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davidi 0 Postad 7 Juni , 2010 Och hur ska vi veta vad som är styrbord och babord när inte en enda liten del av båten syns? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 7 Juni , 2010 Man kollar på sina fötter. Röda sockan är babord, gröna sockan är styrbord! Var också uti helgen, men njöt så mycket att jag glömde använda kameran. :-( Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 7 Juni , 2010 Nu krånglade jag till det. Bilden är självklart tagen från styrbords sida av båten. Vi låg mot Lilla Sandholmen och man ser Stora Sandholmen till vänster. Kallt även där så vi åkte ännu längre in där det var så varmt så att sambon hade badklädsel a la tidigt 70-tal så de bilderna visar jag inte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
J-bro 1 Postad 7 Juni , 2010 Eftermiddagsbild med Manskär akterut samt lite svagt i bakgrunden ser man SöderRödkobb. Taget från en buster XXL. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 7 Juni , 2010 Strömstad 31/5 Trollholmen Senast ändrad av sethakan | 07 juni 2010 | 21:09 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sethakan 0 Postad 7 Juni , 2010 Strömstad 9/4 Börsskären Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
illern1 1 Postad 7 Juni , 2010 Ser ut som Svensö Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Allard87 0 Postad 7 Juni , 2010 Det stämmer bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 19 Juni , 2010 Trots regnväder valde vi att gå ut igår men gick innåt i skärgården. Värmaren stängde vi av vid sänggående men slog på den före soluppgången. Dåligt med sömn då sångfåglarna drog igång redan vid 2-tiden på natten. Idag tog frugan årets första dopp vid Kittelholmen där det var 18 grader i vattnet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bearcat 0 Postad 19 Juni , 2010 På väg utomskärs (ja, jag gillar att hålla mig där...) på Västkusten och vinden i näsan. Stackars Pentan fick gå för full maskin för att orka med 4-5 knop i det värsta gattet... Som vanligt ger inte bilden rättvisa åt den sjögång som rullade in men visst lekte Ohlson 29:an ubåt ibland. Underbart! Behöver jag säga att det blev en lång och underbar segeltur efter en stund? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 20 Juni , 2010 Så här började sommaren för oss. I strålande sol bogserades vi från byggplatsen till hamnen där båten nu ska byggas klart. Underbart att få börja sova i båten och äta frukost i sittbrunnen för första gången sedan 21/9 2008! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 26 Juni , 2010 Rengöring färskpotatis inför lunchen på midsommarafton. Norra sidan av Lilla Hälsingkobben Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 26 Juni , 2010 Natten innan låg vi mer åt nordväst och då tog jag detta klipp där vinden tyvärr blåste in i micken. http://www.youtube.com/watch?v=m5hp0me51ZU Vid Tärnskär blåste det lite för mycket för att vi skulle vilja gå iland men vi tog en sväng runt ön iaf. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 21 Juli , 2010 Runmarö kanal kanske den heter. Den känns trängre än Dragets kanal Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 21 Juli , 2010 På väg hem till varvet i storsjön jämtland Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 21 Juli , 2010 Sydsidan på Järflotta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 21 Juli , 2010 Bild tagen innan vi kom fram till bron. Lite trångt kändes det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 14 Augusti , 2010 Perfekt väder för motorbåt idag. Flaggan slokar på väg över Biskopsfjärden/Byttafjärden. Lade till ett klipp. http://www.youtube.com/watch?v=UmdUryd5uco Senast ändrad av 666D3 | 15 augusti 2010 | 01:55 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 15 Augusti , 2010 Bidrar med en bild tagen en tidig morgon när vi lämnade Mönsterås och skulle gå ner till Kalmar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 25 Augusti , 2010 Hittade en video med vattenskotrar som åker igenom kanalen. Drygt 35 min in i programmet http://www.tv8play.se/play/228354/?autostart=true Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser