Talla 1 Postad 6 Juni , 2010 Hej! Har gått i tankarna på att skaffa ett ankarspel länge nu. Men problemet är att jag är osäker på vilka märken som är bra, vill inte göra något förhastat köp heller för att sedan märka att grejerna inte funkar när man väl ska använda dem.. Så vilka märken är tillförlitliga, vad ska man ha? en arbetskamrat pratade om märket engbo med blylina. Någon som har erfarenheter av dem? ska de vara blylina/kätting eller band. jag är novis så synpunkter är välkomna. Min tanke är att det ska sitta inne i motorrummet och enbart tas upp ett hål i aktern för linan. Se bild. Båten är ca: 5.5m och väger strax över 1ton. Tack på förhand! Mvh Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zinderella 0 Postad 7 Juni , 2010 Hej Johan. Jag kör med www.anchor.se bandspel med fjärr.Kanon, och du slipper fylla motorrummet med pissevåt lina som luktar apa. tar liten plats och är enkel att montera. Nackdelen är priset iså fall. /Zinderella De va f.. va svårt d va att få med ett h i adressen www.anchor.se Senast ändrad av Zinderella | 07 juni 2010 | 19:14 Senast ändrad av Zinderella | 07 juni 2010 | 19:16 Senast ändrad av Zinderella | 07 juni 2010 | 19:17 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 513 Postad 7 Juni , 2010 Hej Mycket har skrivits om ankarspel tidigare. Testa sökfunktionen eller gå direkt till ett exempel via denna länk: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=321125 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Talla 1 Postad 10 Juni , 2010 Tack för svaren, ska genast undersöka anchor och kolla runt på forumet. mvh johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser