Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
Pripps

Makrill i GBG

Rekommendera Poster

Hallå fiskare

Nån som fått nån makrill utanför gbg nån stans, jag låg vid vinga igår i 3 timmar och fick 2 torskar på ca 7 cm hehe, dock ingen makrill.

Nån som fått nått runt Danska liljan ?.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hörde igår med två som dörjade vid Fjordholmarna i Askimsfjorden, de hade fått två...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fick 11 i torsdas vid halsen (ringhals)

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga svar där inte. Jag ger mig iaf ut hela söndagen och återkommer med rapport.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4st runt Malö utanför Onsala, 3små och en väldigt, väldigt fin.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inga svar...? Hur har du läst då...??? Det är två svar på detta, innan du skrev ut att det inte var några svar... Askimsfjorden ligger närmre Gbg än vad Vinga gör... Ringhals ligger i stort sett rakt öster om Vinga... Så det är i anslutning till Gbg-vatten...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jo nu när du säger det så kan man ju scrolla ner med för att se, bra jobbat av mig, imon lever gaisarna farligt iaf,

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ingen fisk alls idag, men det gungade skönt iaf, nån annan som det gick bättre för ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gött att höra, undrar om man e lite tidigt ute eller om man bara vart på fel plats vid fel tid.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Svärmor å svärfar var ute och dörjade i Brofjorden idag, de slutade när de hade fått 27 st... Då hade de fiskat c:a 1 timma... Så fisk finns det, åtminstone där uppe.... Vet inte om det är för tidigt ännu i Gbg-trakterna än... Kanske skall ut på tisdag kväll i Askimsfjorden och testa med ränndörj... Hör av mig om resultat...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

jag vänder nog ut en sväng runt 1800-1900 idag, även där med resultat

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

4 torskar utanför utterholmarna blev dagens Makrills fångst hehe. inte så bra för mycket sjö med för liten båt

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har heller inte varit ute, p g a blåst och sjö... skall ju även vara ett nöje att vara ute med båten och fiska... Hoppas vinden avtar snart, har tänkt att åka ut och ha första övernattningen nu till helgen...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hehe nöje är det väl alltid, skillnaden är bara att rullar lite mer. Jag drar nästa gång på mån eller tis för att kolla läget inför midsommar afton, hade vart sjukt gött med nyfångad rökt makrill då. lycka till på dig om du går ut.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

blev 3 timmar vid vinga igår igen, samma resultat som vanligt hehe, ingen fisk, förr fick jag alltid fisk :(.

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Var ute en tur och dörjade mellan St Klädesholmen och Fjordholmarna i Askimsfjorden, i söndags eftermiddag/kväll... En någorlunda stor, men förskrämd rackare behagade att komma upp och hälsa på... Den förärades ömma moder och fader så att de fick en god kvällsmacka :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gött att nån får, nästa vecka skall jag ut 2 - 3 ggr och då måäste det vända.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag körde jag ett par timmar på havet, snurrade runt lite för att försöka hitta andra båtar som visste vart man skulle fiska :) Jag har ingen erfarenhet av göteborgs skärgård, än.

Hittade inga, men tillslut hittade jag danska liljan och kom ihåg något jag hört om att det är ett vettigt stället. Pilkade med häcklor i någon timme eller två men fick bara torsk, för små dock, så dom fick simma hem igen såklart.
Kul att det börjar finnas lite torsk igen i alla fall, hoppas det är en uppåtgående trend!

Dom få båtarna jag snackade med körde med stagg och dom hade fått lite sporadiskt.. Så kanske man skulle gjort.. Tänkte inte på att ta med mig det.

Är det någon som har lite tips på fiskeställen man kan ta sig till i dessa krokarna? Danska liljan känner jag ju till lite nu, men andra ställen hade vart kul att få reda på, havet är stort! :)

Makrill skal ju vara enkelt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Gött o höra att det finns vid Marstarnad, jag kastade lite sporadiskt när alla andra solade i helgen i 3 timmar och fick en Fjärsing det va allt, men på fredag drar jag och gubbarna på jobbet ut mot vinga. Får hoppas att dom inte behöver bli besvikna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur går det med makrillen...är det bara att åka omkring i skärgården o hoppas på tur? Tacksam för tips Flört

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...