Gå till innehåll
fredag 17 januari 2025
Havets-konung

HAR NÅGON FÅTT BLÅSA ÄNNU? BERÄTTA!

Rekommendera Poster

Med tanke på den nya alkohollagen på 0,2 promille f.o.m den 1 juni och hur ofta och var sjöpolisen gör kontroller kan vi skriva var, när, hur? Och gärna hur det gick?SkrattandeGråterSkäms

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har ni 0,2 promille i Sverige nu? Vad gäller det för båtar? Får jag ro utanför in egen brygga med 0,3 promille? Tror problemet är dom löjliga straffen i stället för reglerna, vi har samma problem i Finland.. Håll det vid 1 promille(då man är fullt kapabel att köra en båt, jag iaf) men höj böterna om man överskrider detta..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtar längre än 10 meter och båtar som gör minst 15 knop berörs av de nya reglerna, så det är fortfarande lugnt att ro efter några Koff :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

17500 i böter. det var inte dåligt Glad

KB låg o ruvade i sundbyholm mälaren i helgen och vad jag vet så tog dom minst en för fartöverträdelse och en för fylla. det var en som frågade om han fick blåsa innan han åkte då han misstänkte att han låg på gränsen men det fick han inte. han chansade då och åkte från bryggan och då stoppades han men jag vet inte hur det gick.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick inte blåsa? Låter underligt, är det inte i deras intresse att folk ens bryr sig om reglerna? Löjliga regeler men ändå..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varför förebygga när chansen finns att bötfälla någon?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den meningen verkar finnas i de flestas regelböcker.. allt från P-vakter till KBV. Guld

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skönt, äntligen känns Sverige tryggt.Tungan

Bättre fånga några svenssons med 0,5 promille än att plocka Ryssar som skjuter skarpt.

Ha Ha göttmos.

Eller plocka jävlarna som snor våra utombordare. Gissa vart de hamnar.

::Harry::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Misstänker att det var en samordnad aktion med sjöpolisen i morse (före 9 ) när trafikpolisen stoppade alla de hann med åt båda håll vid korsningen Dalarövägen-Gålövägen.

När jag tror internationella bältesdagen var bestämde länspolismästaren att alla poliser skulle ut och jaga. De som höll på med ekonomiska brott od var föga imponerade av att få lägga allt åt sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo svenska poliser(skratt objekt här i Finland) tar nog hellre fast 0,3 pomillare än jagar alla  utländska skurkjäng som ni tar dit med öppna armar..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag förstår inte riktigt vad som gällde innan den här nya lagen.

Det gick ju ett program som hette kustbevakarna, och där fick ju folk blåsa och böter... om jag inte minns helt fel.. eller?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snälla, kan vi inte hålla oss till ämnet? Dvs skriv om du blivit stoppad och fått blåsa. Hörsägen, relaterade nyheter och åsikter kan man väl ta i en annan tråd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...