Lery 0 Postad 5 Juni , 2010 Det luktar bensin i i sittutrymmet i min Uttern D55 med Mercruiser inombordare. Bensinlukten uppstår under gång och är relativt stark och påträngande. Kände det förra säsongen men kan inte komma ihåg att den fanns där tidigare. Har funderat över om det finns en läcka men kan inte se att det sipprar fram bränsle någonstans. Har någon råkat ut för detta och kan dela med sig av hur jag kan komma till rätta med problemet? //Lery Senast ändrad av Lery | 05 juni 2010 | 22:11 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mark77 0 Postad 6 Juni , 2010 Måste ju läcka nånstans, skulle man tro.. Har du kollat nogrant i motorrummet och i bilgen (kommer inte på svenskt ord nu) Kolla med en ficklampa, du ser mycket mer då fast det verkar ljust.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
All_to_slow 1 Postad 7 Juni , 2010 Bensinläckage är allvarligt kolla upp det nogrannt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 7 Juni , 2010 Farligt farligt och måste åtgärdas direkt!! Torka rent överallt och provkör utan motorlucka för att hitta läckan. Kolla bränslerörsanslutningar, vattenavskiljande bränslefilter (kan ha gängat upp sig), bränslepump och om förgasaren flödar över (om det är en förgasarmotor?). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anders_St 74 Postad 8 Juni , 2010 Stark bensinlukt är inte bra alls! Måste fixas innan du kör mera!! Tyvärr inga tips mer än att kolla kedjan Bensintank(spricka/läcka?) - anslutning tank - ledning - bränslefilter(åtdraget ordentligt efter byte?) - ledning - bensinpump(läcka?) - ledning - förgasare/insprutning. Torka rent. Kör en sväng (ensam i närheten av bryggan) och kolla efteråt med torkpapper på misstänkta ställen. Senast ändrad av Anders_St | 08 juni 2010 | 09:02 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crabfish 61 Postad 8 Juni , 2010 Jag hade omdelbart kontaktat återförsäljaren. Uttern har tidigare haft problem med läckande tankar. Kan var så eller något annat fel som måste åtgärdas ::Harry:: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sven57 0 Postad 23 Januari , 2011 Jag har en Sea ray 240 med Mercruiser 5,0 i . Har oxå besvär med be´ nsin lukt i motorrummet. Jag vet inte hur mycket bensin det brukar lukta i ett motorrum ! Skall det vara helt fritt frå bensin lukt ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maaaackan 0 Postad 29 Januari , 2011 har haft samma problem och det var bränsle pumpen som läckte såg det när jag kröp ner i motor rummet med motorn igång och en bra ficklampa, och det skall absolut inte dofta bensin möjligen lite avgaser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
maaaackan 0 Postad 29 Januari , 2011 har haft samma problem och det var bränsle pumpen som läckte såg det när jag kröp ner i motor rummet med motorn igång och en bra ficklampa, och det skall absolut inte dofta bensin möjligen lite avgaser Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 30 Januari , 2011 Mitt problem är tvärt om. Det luktar utter om min bensin! (...förlåt...) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Seahunter 33 Postad 1 Februari , 2011 Hmmm...ja som trodde du eldade diesel i din villapanna Mvh Andréas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 1 Februari , 2011 Det skulle ju förklara en del... Luktar uttrar diesel? Mer allvarligt - om det luktar bensin om motorn, börja med att kolla alla anslutningar på slangar och rör. Kolla så att tanken inte läcker - är det en lös tank, kolla runt påfyllningen. Och kolla så att förgasaren inte flödar. Slangen till vevhusventilationen är bra att kolla också. Luktar det bensin hela tiden, eller bara när du kör? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sven57 0 Postad 12 Februari , 2011 Bilgen är Kölsvin på svenska.Längst ner i båten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser