fhedvall 0 Postad 5 Juni , 2010 Hej alla kunniga! Har en Yamaha 28hk med elstart, nyligen inköpt. Fungerar i 2 min, sedan dör den, felsökt en del, bensinpumpen är ok. Men fick rekommendationen att putsa på brytarspetsarna. Efter det får jag ingen gnista alls, sålunda startar den överhuvudtaget inte. Vad gör man nu? Det finns ingen stoppknapp att koppla bort, ej heller dödmansgrepp. Denna modellen har en nyckel som man vrider runt, sedan ett vred för att starta motorn. Grundproblemet kan ha varit handpumpen på slangen mellan tanken och motorn, den har jag bytt. Men vad hjälper det nu... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
iggy 0 Postad 5 Juni , 2010 Se om du kan låna en tändspole, för att utesluta det. Hade liknande problem på en inombordare I det fallet var tändspolen orsaken. //Iggy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fhedvall 0 Postad 5 Juni , 2010 Är tändspolen den grå lilla sak som sitter uppe på motorn till vänster i bild, som det finns två av? Med var sin kabel till tändstiftet? Ska prova detta! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
wanmar 2 Postad 5 Juni , 2010 inte är bägge tänspolarna trasig ,skaffa nya brytare i stället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fhedvall 0 Postad 7 Juni , 2010 Det visade sig vara glapp i en skarv på kabeln mellan tändningslås och motorn. Nu funkar det hur bra som helst! Man lär sig med tiden. /Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser