Gå till innehåll
tisdag 07 januari 2025
kalvsund11

Lufta powertrim på Yamaha 80hk

Rekommendera Poster

Är det någon som har ett bra tips för hur att lufta powertrimmet på Yamaha.

Har varit i kontakt med 2st verkstäder varav den ena inte tog emot dessa jobb då det är så tidsödande och krångligt, den andra en märkesverkstad brukade lossa på gavlarna på trim/tilt cylindrarna men detta är en -93:a så de lossar inte utan att jag värmer och därmed åker på nya packboxar/lacka om vilket jag inte vill. systemet är definitivt INTE själv avluftande. Just nu har jag mer kraft i tilten på väg ner än jag har i trimmet på väg upp med riggen. Undrande???

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Är du säker på det?

Har liknande motor själv. Fyllde olja enligt hjälp/råd från Wanmar här inne. Sedan körde jag motorn upp/ned några gånger med lite hjälp. Sedan började det fungera av sig självt.

Vill minnas att motorn ska vara max upptiltad när du fyller olja.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp jag är säker. Problemet i mitt fall tycks vara att jag har tömt systemet helt då jag var tvungen att lossa på elmotorn och därmed öppna på själva systemet. Med facit i hand skulle jag inte varit så redig och försökt byta olja när jag ändå var inne i systemet. Men vis av erfarenhet så kommer jag inte att göra om det. Mitt problem kvarstår dock. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ditt system är självavluftande. funkar det inte att fylla på olja i nivå och sen köra upp o ner ett par ggr så är det nå fel med stor sannolikhet.

/Daniel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...