arkengoran 1 Postad 3 Juni , 2010 Hej igen. Jag hade för några dagar sedan ett inlägg om B20 som ej går på tomgång. Nu är allt kollat, förgasare, tändning, kablar m.m Ett nytt symptom har vi upptäckt, ettan o fyrans tändstift är normalt sotiga medan tvåan o trean är helt rena. Börjar misstänka en vattenläcka i topplocket som gör att två cylindrar får vattenblandad bensin. Har någon tips hur man kan kolla. Tacksam för alla svar. Göran.S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pejon 1 Postad 3 Juni , 2010 Hejsan, gör ett komprisionstest. Mvh Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rool 3 Postad 9 Juni , 2010 Hej! Har du gjort kompprov ännu? Jag misstänker nämligen själv att jag har något sådant problem, har komp när motorn är kall, men ingen komp när motorn är varm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrik_ 1 Postad 9 Juni , 2010 Håller med om kompressionsprov. Om kompressionen är bra (och du inte ser vattendroppar på stiften), så låter det som vatten i bensinen eller ett igensatt tomgångsmunstycke. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arkengoran 1 Postad 9 Juni , 2010 Hej alla som engagerat sig. Mitt kompprov var ok. Jag har hittat felet. Otäta anliggningar på grenröret mot topplocket, avslöjades med startgas. Nu går den som en klocka. Tack alla. M.V.H Göran.S Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser