Tressfjord 0 Postad 2 Juni , 2010 Hej jag har en Orrskär 27 med aqad 40 som går varm när man belastar den. redan vid 3000 varv så närmar sig tempen 100 grader. jag är ny med den här båten köpte den i höstas och då var det ej några problem. vad att göra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahaa 2 Postad 2 Juni , 2010 Byt impellern, även om den är hel. Den kan tappa spänst efter nån säsong med dålig kylning som följd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bearcat 0 Postad 2 Juni , 2010 Spola kylsystemen med vattenslang. Har hjälpt mig förr... Baklänges!!! Har hört att trycket kan bli så högt att man kan ha sönder något med denna metod. Ingen erfarenhet själv på det men den som har: Dela med dig! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pelle2 0 Postad 2 Juni , 2010 Kolla så inte kranen på drevets insida är stäng eller inte helt öppen. Hade en orrskär med 280 drev o då hände det mig en gång att ventilen var stängd av misstag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andtom 2 Postad 2 Juni , 2010 Förutom det som är skrivet tidigare: Kolla att inte kylvattenintaget på drevet är igensatt. Det kan sätta sig havstulpaner eller annat insuget skräp som minskar inflödet. Kolla även den lilla slangen som går från drevet. Är det läcka där så kan bli mer luft än vatten in i motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Northtorp 13 Postad 3 Juni , 2010 Hej. Fler tips. Kan vara avgaskröken som är igensatt. När belastningen och varvet ökar behöver mer vatten cirkulera i systemet. Är då kylkanalerna i kröken igensatta blir helt enkelt motorn för varm för att sen fungera bra vid lägre belastning. Vad har du för temp vid ex 2400varv? //Northtorp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefanius 1 Postad 1 September , 2010 Har du fått bukt med problemet ? Isf vad var felet ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser