nidnul 0 Postad 1 Juni , 2010 Hej, I en Draco 2700 Sterling Executive så sitter batterierna på vänster sida. De gjorde i alla fall det i vår båt ända till varvet fick i uppdrag att byta batterierna och samtidigt sanera lite elkablar. När vi nu inspekterade det hela så har de satt ett batteri mitt framför motorn i motorrummet och satt de andra två på höger sida i båten. Ctek-laddaren har de tagit loss från sitt fäste och flyttat på och kopplat alla tre batterierna till den istället för att koppla startbatteriet till sin egen c-tek pulsladdare (heter det så?). Båten har numera en viss lutning, vilket vi anser beror på att de flyttat batterierna. Ni som kan mer om detta än jag, det känns lite konstigt att de satt ett av batterierna mitt framför motorn i motorutrymmet, eller? Visserligen satt alla tre batterierna i ett utrymme vid sidan om motorrummet innan varvet ändrade om. Utrymmet var inte helt avstängt från motorrummet. Borde inte en båtmek inse att flytt av batterier kan ha en viss påverkan rent viktfördelningsmässigt? Arrrrgh, jag är så less på varvet.... /Frun i huset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 1 Juni , 2010 Ja det är bara att återvända och be dem ändra tillbaka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
nidnul 0 Postad 1 Juni , 2010 Ja förvisso men jag undrar fortfarande över lämpligheten att placera ett batteri mitt framför motorn?? Vad gäller för placering av båtbatterier? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 2 Juni , 2010 Batteriet läker ju ingen syra bara för att det sitter där. Spelar ju ingen roll om det sitter 30 cm mitt framför motorn eller 30 cm vid sidan av den. De tänkte väl att det var smart att fördela vikten lika med batterierna. Iom att du inte vill ha batteriet där, är det ju bara att säga åt dem att ändra tillbaka. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser