Birdie24 0 Postad 1 Juni , 2010 Fick tips om att få bort mögel och jordslag på mitt storsegel med klorin,nu har seglet blivit helt gult ,ngn som har ett tips om det går att rädda seglet och få det vitt igen? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Matrix Postad 1 Juni , 2010 Vill inte göra dig ledsen men troligen har du gjort generalfel 1A, att ALDRIG försöka bleka ett segel med outspädd klorin. De medel som finns på marknaden för rengöring är i sådana utspädda koncentrationer att det inte ska ske. Tyvärr vet jag inte om man kan använda väteperoxid på dacron för att bleka tillbaka till vitt, men troligen är seglet redan så förstört i fibrerna att du får leva med den färgen det nu har. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Birdie24 0 Postad 1 Juni , 2010 Hejsan,jag hade inte konsentrat utan en ganska svag blandning med mkt vatten och lite klorin ,det är det som är så konstigt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser