mforce 0 Postad 31 Maj , 2010 Har en 5,0 efi som jävlas, problemet kommer vid ca 3100 rpm och där över då den börjar med magerrycka och därefter misständer den, tror den går snålt, har bytt vattenavskiljande bränslefiltret det hjälpte inte, ska kika ner i tanken o kolla, när den börjar bråka så stiger varvräknaren fast motorvarvet sjunker något och det får jag inte ihop riktigt, brukar tändspolen gå sönder på dessa motorer?? eller är det stopp i bränsleledningen månn tro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 31 Maj , 2010 Tändspolen kan vara spöket: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=230708 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mforce 0 Postad 2 Juni , 2010 någon som vet var signalen till varvräknaren tas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 2 Juni , 2010 soppapump! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mforce 0 Postad 2 Juni , 2010 har kollat tanken samt flöde från pump, ser bra ut, skulle behöva mäta bränsletrycket!! är det inte så att soppapumpen lägger av helt eller brukar de ge mindre innan de stannar för gott? kan det inte va tändproblem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Killroy 0 Postad 2 Juni , 2010 mmm men du har väl 2 pumpar? en förpump åxå, om den strular så brukar det bete sig som du skriver.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mforce 0 Postad 2 Juni , 2010 vad jag vet sitter det bara en på EFI motorn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mforce 0 Postad 5 Juni , 2010 ska bägge spridarna arbeta samtidigt eller ena bara vid högre belastning? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser