Minego 13 Postad 30 Maj , 2010 Har en Garmin 172 C liggandes utan kort. Måste kortet vara i för att GPS skall funka? Kan den ändå visa lat/long, fart, riktning mm i den menyn eller är allt kopplat till att sjökort finns installerat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 30 Maj , 2010 Tjena Minego! :-) Plottern funkar i den mån att den visar din position. Eventuella gamla spår och waypoints etc ligger kvar i den om du har samlat/lagrat på dessa. Dock saknas detaljer i kartbilden såsom prickar, fyrar och grund. Var tvungen att dra igång min 192C och testa för att kunna ge ett bra svar :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 31 Maj , 2010 Hej igen Fredric o tackar för hjälpen!!!!!!Testar litet med bryggsegling o plottertest till kvällen!!! men..... Dock saknas detaljer i kartbilden såsom prickar, fyrar och grund. skriver Du!!! Karta inlagt typ landkarta eller vad??? Inget nytt fartyg på gång? Hälsn Kent Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 31 Maj , 2010 Japp kollade själv o grov landkarta finns ju inbyggd...så helt värdeläst är det ju inte!!!!! Instr boken blir kvällslitteratur. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 31 Maj , 2010 Halloj! Ja det är ju bara en grovhuggen kartbild utan sjökortet i. Nä jag behåller min 2655a ngt år till. Allt är uppdaterat i den och funkar som det ska. Men jag har som mål att inom ett par, tre år ha ngt avsevärt mycket större. Själv då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 31 Maj , 2010 Litet rederi faktiskt.....he he två hemma på gården 27 fotare o äldsta fullt igång med att göra klar för försäljning.Håller tummarna. 2755 är i mycket bra skick o med nya mattor iår bla känns den ok. Men givetvis kollas blocket, US sidor mm hela tiden utifall att.....men gamla måste ju säljas först!!!Längd 28 fot räcker, bredden tycks för varje år bli viktigare. Gör nog som i ditt fall, jobbar litet mer på henne o senare beslut om ev nytt fartyg.. Retar mig dock på läckage från kapell uppe på targan, o rutan fram inte lyckats helt att hitta var det letar sig in trots flera försök. Har Du samma problem? såg att Du har teakgolv överallt uppe? några tips?Byggt om vid köket....lovade bild på hur man gjort i min, skickar om du vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredric_sthlm 16 Postad 31 Maj , 2010 Det ska inte vara ngt problem att hitta en köpare till din båt. Det är ju egentligen nu man ska sälja, när den funkar som bäst med ny drivlina under 300 timmar etc men det ska ju finnas en rejäl slant att avsätta på ngt nytt också. Planerar att så småningom hitta en Sea Ray 310 eller 370. Ngn av dem skulle passa mig/oss perfekt med dom stora sofforna akterut och utrymmena invändigt. Naturligtvis med dieslar och raka axlar :-) Nej mitt kapell är tätt än så länge. Teakdurken kräver sitt underhåll, det kryper in fukt under vintern så jag får slipa ned och lacka om. Det gör jag på en dag så det är ingen big deal. Skulle vilja ta bort eller täcka över luddet invändigt men det är så många knepiga vinklar så jag vet inte hur jag ska gå tillväga. Ja tack skicka gärna bilder! Jag mailar min adress :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser