Gå till innehåll
fredag 29 november 2024
Flipper-Jocke

Nimbus 2600 anslutningarna på tank-mätaren...

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har demonterat alla mätarna och byggt om styrkonsolen i min Nimbus 2600 och tyvärr har tre sladdar som ska anslutas till bränsletank-mätaren släppt från baksidan av mätaren och jag har dessvärre inte koll på vilken kabel som ska till vilket anslutningsstift.....

Tvä kablar går till belysningen av mätaren - de har jag koll på, men det är ytterligare tre kablar och tre anslutningar på mätaren - har Du en Nimbus 2600 och kan kolla vilka färger på dina kablar som går till vilka anslutningar på tank-mätaren ?

Tack på förhand!

Mvh Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Antar att du har Volvo penta men om inte så borde dom andra motor tillverkarna ha samma system.Om du har VP så går du in på deras sida klickar dej fram till din motor o till instuktions manual bläddra fram till elschema o där ser du exakt hur du ska koppla o alla färger på kablar står där o till vilket stift dom ska till.Mille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipset, men det rör sig om tank-mätaren, så den är dessvärre inte med i VP:s kopplingschema som alla de andra mätarna tyvärr....

Någon som har en Nimbus 2600 -85 med en TAMD -31 som kan kolla kablarnas anslutningat på tank-mätaren?

Tack på förhand!

Mvh Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tjena!

Löst problemet?

Jag hörde inget från dig så jag antar att du löst det, annars är det bara att höra av sig igen.

Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack snälla till Er alla som ställt upp och kollat på era båtar åt mig!

Vad skoj att se vilket fint engagemang här finns!

Mvh Jocke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...