Gå till innehåll
fredag 21 februari 2025
stellank

Lite halvrolig artikel

Rekommendera Poster

Många träffande beskrivningar och roliga typer i den artikeln...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag är en klockren Fikonspråkare, med vissa drag av Putte Putter! Skrattande

Hälsningar,
Martin

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De glömde en (minst)

DräggiDrägg

Grisen som alltid ska lägga sig vid din sida när du ligger vid en ö och det finns massor med plats på andra ställen än just presis där du ligger.

Eller drägget som lägger sig intill dig i gästhamnen och skiter fullständigt att du har en båt du är rädd om och vill ha rimligt lugnt utan hans jävla jyckar eller ungar rännande över din båt utan minsta hänsyn. Eller ska spela sina jävla dansbandskivor som om alla älskade sådan skit.

Äntigen snart sommar.Tungan

Badgsäster YES

::H::

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

:)
Själv anser jagmig vara en salig blandning av varje. Beror på humöret och vädret :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är nog själv en antifikonspråkaren.

Varför? Lär ungarna vad som är vad ombord men kan inte låta bli att reta ev. båtgrannar med uttalanden som Jag fattar inte varför ni måste smutsa ner golvet så mycket? Har man kört båt året runt i 7-8 år fram och tillbaka till jobbet så kan man kosta på sig att retas lite med 3-veckorsbåtåkaren ;-)

Vad gjorde ni 17:e nov 1995? (den stora snöstormen runt GBG) Jag körde Lotsbåten ut till Vinga...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

ja artikeln var rolig att läsa och man fick sig ett gott skratt. Själv är man säkert en blandning av både det ena och det andra fast kanske mest slö seglaren då jag är ute för att ha roligt och trevligt på sjön och helt enkelt vistas där utan prestige. Hade jag velat åka fort och dyrt hade jag valt ett annat flytetyg än en gammal J17 segelbåt som gör 5-6 knop både för motor eller segel. Händer ju att jag inte orkar plocka upp fendrarna ibland, och kan ju gärna få retas lite med de som förfasas över sådant. Det finns viktigare saker som man inte ska slarva med dock men det är ju en annan sak. Och att åtminstone ha försegel uppe även om man går för motor har jag lärt den hårda vägen om det inte är kav lugnt, särskilt som jag alltid brukar hamna i allehanda blåsväder även om smhi utlovat bra väder.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vistt är man en liten Druttglutt med inslag av Putte Putter (bortsett från det där med 6-7 knop)

Kul artikel

//Mikael

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...