Gå till innehåll
lördag 02 november 2024
hakanome

Suzuki - skamfilat rykte? Välförtjänt eller oförtjänt?

Rekommendera Poster

Jag överväger att byta båt och har hittat ett exemplar i precis rätt prisklass med helt rätt egenskaper. Glad i hågen ringer jag en båtkunnig släkting för råd, som sågar båten enbart baserat på det faktum att det hänger en Suzuki-snurra på skorven...

Snurran är en tvåtakts Suzuki 150hk från -93.

Nej, 4-takt är inte aktuellt eftersom det skulle öka priset med ca40-50% och alltså ligger långt utanför min planerade budget.. Så utan att låta tråden bli en 2T vs. 4T diskussion undrar jag alltså om det finns fog för hans skepsis?

Är 90-tals Suzuki så mycket sämre och opålitligare än motsvarande motorer från andra tillverkare eller är det bara gamla synder som gör att Suzuki har ett skamfilat rykte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kört en del i en Hydrolift 17 med Suzuki 140 2t -98. Insprutning. Vart en del småfel som även resulterat i totalstopp. Drog troligen mer soppa än en stenafärja i ekonomifart. Kass snurra som när den väl gick skenade iväg mot horistonten som en kryssningsmissil...

Kanske hade jag otur? Det är (ex)frugans lillebrors så svärfar har somrarna uppbokade... Gott!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

vi har harft 2 Suzuki var av en 9,9hk -87 som vi haft sen ny, å startar alltid på första eller andra draget, å går hur fint som hälst, jämt, å får så än idag, min Dt65 -92 kon kanon oxo, efter jag rengjort förgasarna så den stått still i över ett år innan jag köpte den, men då har jag ju bara haft båten en sommar men då gick den kanon,

men jag har aldrig hört nått dåligt om sukorna

men jag kan inget om dom tidigare större snurrorna,

Senast ändrad av wiri | 29 maj 2010 | 21:04

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft 5 Suzukimotorer från 16hk - 40hk årsmodeller från 1977-1992 alla har fungerat utan problem, vinter som sommar.Skrattande

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...