Holiday-Linnea 0 Postad 28 Maj , 2010 Hej. Har en Johnson 30hk -91 som har börjat gå dåligt, den skuter/nyser eller vad man nu kan kalla det för från avgasutloppet vid propellern samt från förgasaren. Detta gör den på samliga varvtal verkar det som. Den startar busenkelt och verkar för övrigt gå bra. Är det någon som har tips på saker att kolla upp? Mvh Gunnar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wretlan 0 Postad 9 Juni , 2010 Tjena jag har haft samma problem som du, har en 30 Hk 91 också, Jag höll på i 2 veckor innan jag hitta problemet, Jag hade gjort rent min förgasare efter det börja den nysa från förgasaren och avgasutloppet , på min var det tändningen som stod fel , det finns en markering ovanför förgasaren på en plastbit som rör sig när du gasar vet inte vad den heter men den ska vara i linje med ett typ rör som rör sig upp och ner på förgasaren, kanse inte så mykcet hjälp men hoppas det ordnar sig Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser